×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
بزرگترین چالش ما اعتبار بخشی به اسناد عادی است

«مصطفی فرزانجو» در گفت‌وگو با ویژه نامه کانون سردفتران و دفتریاران، با بیان اینکه برون سپاری برخی خدمات قضایی به دفاتر اسناد رسمی باعث بهبود وضعیت درآمدی جامعه سردفتران، خدمت رسانی آسان و سریع به مردم و رضایتمندی آن ها را در پی دارد، اظهار کرد: دفاتر اسناد رسمی ظرفیت بالایی برای برون سپاری دارند که بسیاری از این موارد مغفول مانده است، در حالی که می توان بسیاری از خدمات حوزه قضایی و حقوقی را به دفاتر اسناد رسمی واگذار کرد.

وی افزود: ثبت شرکت‌ها و گواهی انحصار وراثت از جمله مواردی است که می‌توان به دفاتر واگذار کرد و با این واگذاری قطعا امور مردم تسهیل می‌شود و مردم بهتر خدمات دریافت می‌کنند.

فرزانجو تاکید کرد: دفاتر اسناد رسمی نقش مهمی در بهداشت قضایی و حقوقی جامعه داشته و پیوند آنان با مردم با توجه به فلسفه وجودی دفاتر ناگسستنی است. در دفاتر اسناد رسمی روزانه چندین ساعت خدمات مشاوره ای رایگان انجام می شود که در واقع مصداق حدیث نبوی زکوه العلم نشره است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه برای توسعه سند رسمی کشور نیاز به اصلاح قانون داریم، گفت: بزرگترین چالش ما اعتبار بخشیدن به اسناد عادی است و اگر بتوانیم این اعتبار بخشی را به سمت اسناد رسمی ببریم، ۷۰ درصد ورودی پرونده‌ها به سیستم قضایی حذف می شود.

فرزانجو با بیان اینکه پلتفرم خدمت بزرگی به مردم و دفاتر اسناد رسمی است، گفت: مردم به دنبال تسهیل امور خود هستند و اگر در حوزه پلتفرم‌ها آگاهی بخشی صورت بگیرد، دفاتر اسناد رسمی این آمادگی را دارند که بسیاری از خدمات خود را در این بستر به مردم ارائه کنند، چرا که استفاده از تکنولوژی و تلفیق آن با خدمات ثبتی هم کار سردفتران را تسهیل کرده و هم مردم با دسترسی آسان تر می‌توانند خدمات ثبتی، حقوقی و قضایی را دریافت کنند.

وی درباره اصلاح برخی قوانین مرتبط با دفاتر اسناد رسمی گفت: قوانین مربوط به حوزه ثبت و دفاتر مربوط به ۸۰ سال پیش است، با توجه به تغییر شرایط و پیشرفت تکنولوژی و الکترونیک شدن بسیاری از خدمات، باید اصلاح و از نو تدوین شود، اصلاح تعرفه دفاتر اسناد رسمی و توسعه دادن خدماتی که در دفاتر انجام می‌شود و حذف اسناد عادی از جمله مواردی است که می‌تواند در حوزه اصلاح قوانین به دفاتر و نهایتا به مردم کمک کند.

تعداد دفاتر اسناد رسمی استان سیستان و بلوچستان: ۱۴۰
تعداد سردفتران و دفتریاران: ۲۸۰
بیشترین اسناد تنظیمی استان: اسناد غیرمالی وکالت، تعهدنامه
تاریخ تشکیل و فعالیت کانون استان: ۱۳۹۸

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد