×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
بیانات «رهبر معظم انقلاب» راه را برای تحقق کامل ثبت نوین هموار می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی، «محمد افخمی» در نشست عمومی دفاتر اسناد رسمی استان که در سالن اجتماعات اداره کل ثبت استان برگزار شد، سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با بی اعتباری معاملات غیر رسمی اموال غیر منقول را بر اساس اطلاعات متقن ایشان و حاصل نگاه راهبردی و عمیق معظم له از مسائل کشور دانست و اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری راه را برای توسعه سند رسمی و تحقق کامل ثبت نوین هموار خواهد کرد و توسعه سند رسمی و تحقق کامل ثبت نوین نقش بسزایی در توسعه پایدار کشور خواهد داشت.
وی سند رسمی را تنظیم کننده بهداشت حقوقی جامعه و دارای اهمیت فراوانی دانست و با اشاره به جایگاه پایین درآمد دفاتر استان در مقایسه با سایر استان ها بر لزوم متناسب سازی تحریر دفاتر نسبت به تورم موجود در جامعه تاکید کرد.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه خدمات ارائه شده به مردم باید جاذبه داشته باشد، گفت: مشتری مداری و رضایت مندی مردم زمینه توسعه اسناد و ارائه خدمات ثبتی را فراهم خواهد کرد و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به دنبال استفاده از ظرفیت دفاتر جهت ارائه هر چه بیشتر خدمات به مردم است.
افخمی بروزرسانی و تکمیل زیر ساخت های لازم برای تنظیم سند رسمی همچنین اجرای کامل طرح کاداستر را از اولویت های کاری سازمان ثبت اسناد و املاک در سال جاری عنوان کردو افزود: وقتی در خصوص مقاومت هایی که در اجرای طرح کاداستر صورت می گیرد آسیب شناسی می کنیم در پشت صحنه با افرادی مواجه می شویم که منافع آنها در وجود اسناد عادی بوده و توسعه سند رسمی در تضاد با منافع نامشروع آنها است.
مدیر کل ثبت استان آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر ضرورت احراز صلاحیت عملی پذیرفته شدگان کتبی آزمون سردفتری از تمهید مقدمات برگزاری اختبار در استان خبر داد و گفت: با صدور ابلاغ اعضای هیئت اختبار به زودی شاهد دعوت از حائزین شرایط در این زمینه خواهیم بود.
 
محمود حسن زاده ریاست کانون سردفتران و دفتریاران استان آذربایجان شرقی هم در این جلسه با بیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری پیرامون بی اعتباری معاملات غیر رسمی اموال غیر منقول حجت را بر همگان بویژه مسئولان و مراجع تصمیم گر تمام کرد، گفت: تصویب و اجرای طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول در مجمع تشخیص مصلحت نظام مقدمه ای برای توسعه عملی سند رسمی در مراودات مالی و تجاری بوده و به تحقق شفافیت و نظارت همگانی کمک بسزایی خواهد کرد.
حسن زاده در اظهاراتی پیشرفت های حاصل در عرصه الکترونیکی کردن پروسه تنظیم اسناد رسمی را بی نظیر دانست و بر تکمیل و به روز رسانی هر چه سریعتر زیر ساخت ها و سخت افزارهای موجود در این زمینه تاکید کرد.
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان آذربایجان شرقی با تقدیر از تلاش ها و پیگیری های ارزنده و مستمر «حسن بابایی» رئیس سازمان ثبت و املاک کشور در رابطه با اصلاح تعرفه و اصلاح آیین نامه دفاتر، اقدامات صورت گرفته از ناحیه هیئت مدیره کانون استان در این زمینه را تشریح کرد. 
وی افزود: اصلاحات صورت گرفته نشان داد حاکمیت، گوش شنوایی برای شنیدن حرف های منطقی و مستدل داشته و بایستی امیدوارتر از قبل به دنبال احقاق حقوق همکاران و تثبیت جایگاه دفاتر در کنار توسعه عملی اسناد رسمی باشیم.
حسن زاده همچنین با بیان اینکه اشکالات متعددی به قانون رفع موانع صدور مجوزهای کسب و کار در حوزه مشاغل حقوقی وارد است، اظهار امیدواری کرد که به زودی شاهد اصلاح قانون مزبور از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشیم. 
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی در ادامه به بازسازی ساختمان کانون استان و تکمیل و راه اندازی طبقات دوم و سوم با هدف درآمد زایی اشاره کرده و استفاده بهینه از امکانات موجود در کانونها را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست.
 
حسن زاده همچنین به تشریح فعالیت کمیسون های حقوقی، رفاهی و ورزشی، بازرسی،بیمه و درمان، امور بانوان و … پرداخت و تاکید کرد:  به نمایندگی از هیئت مدیره کانون هر هفته در روزهای یکشنبه از ساعت ۱۶:۳۰ در محل کانون حاضر شده و پاسخگوی همکاران دفاتر اسناد رسمی استان هستم.
در حاشیه این مراسم از آقایان محمد رضا جباری مجدی سردفتر سابق ۵ تبریز محمود سفر دوست سردفتر سابق ۶ تبریز ، حسین دواتگر سردفتر سابق ۳۹ تبریز، سعید قانع سردفتر سابق ۸۰ اهر ابراهیم امینی سردفتر سابق ۷۶ اسکو ، صابر نظری سردفتر سابق ۳۷ میانه و محمد علی بهروز دفتریار سابق ۱۱۷ تبریز به عنوان جمعی از بازنشستگان دفاتر آذربایجان شرقی تقدیر شد.
همچنین از آقایان پرویز کوزه گری اهری، محمد علی جبارزاده ، حمداله حاتم زاده بخشایش ، شهریار شکرزاده ، سیروس ناصری آذر و امیر صمد مهدوی نیا به عنوان اعضای هیئت مدیره دومین دوره کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی و همچنین از برگزیدگان مسابقات ورزشی جام رمضان سال ۱۴۰۲ کانون سردفتران و دفتریاران استان ، آقایان علیرضا امینی دفتریار ۲۲۲ تبریز ، شاپور رضا مبینی سردفتر ۱۳۴ تبریز ، رضا دادگر سردفتر ۸۲ تبریز به عنوان نفرات اول تا سوم رشته تنیس روی میز و خانمها نرگس حسین زاده دفتریار ۱۵۴ تبریز ، مهری صفرخانلو سردفتر ۲۴۷ تبریز ، معصومه استادی دفتریار ۱۵۱ تبریز به عنوان نفرات اول تا سوم رشته تنیس روی میز بانوان و همچنین خانمها خیرالنساء خضرلو سردفتر ۲۵۶ تبریز، صفیه قربانزاده دفتریار ۱۶۲ تبریز ، رقیه حسین زاده سردفتر ۱۵۴ تبریز نفرات اول تا سوم رشته شطرنج بانوان با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد.
به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد