×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
حضور نماینده حقوقی از سوی کانون وکلا و سردفتران و دفتریاران ضروری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، جلسه مشترکی میان هیئت‌مدیره کانون‌های وکلای دادگستری و سردفتران و دفتریاران استان آذربایجان غربی در محل کانون وکلای استان برگزار شد که در این نشست علی عادلی رئیس هیئت‌مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان با استقبال از برگزاری جلسات مشترک بر استمرار این جلسات جهت برقراری ارتباط فی‌مابین دو کانون سردفتران و کانون وکلا تأکید و همکاری این دو کانون را سبب اتحاد و مؤثر در حل معضلات و مشکلات دو نهاد دانست و ارائه بیانیه مشترکی را خواستار گردید.

طاهر امامی نائب رئیس هیئت‌مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان گفت: تشکل‌های حقوقی سبب افزایش آگاهی در جامعه می‌شوند و با توجه به بحران ایجادشده، ارائه طرح و ایده توسط حقوقدانان در رفع و گذر از این بحران مؤثر خواهد بود. وی تصویب قانون تسهیل را منطبق با واقعیات جامعه ندانسته و گفت: جامعه آمادگی لازم برای فعالیت حجم بالای سردفتران و وکلا را ندارد و در زمان تصویب این قانون به‌مراتب فوق دقت نشده است.

علی علیزاده رئیس کانون وکلای استان آذربایجان غربی اعلام کرد: کانون‌های وکلای دادگستری و کانون سردفتران و دفتریاران در برهه حساسی قرار داشته و عدم احساس مسئولیت اعضا هیئت‌مدیره، منتهی به بیکاری اعضای این کانون‌ها در آینده خواهد شد. لذا عملیاتی نمودن مباحث در این مقطع را ضروری دانسته و آسیب‌شناسی طرح تسهیل و بیان آن توسط کارشناسان و اساتید را در جهت آگاهی آحاد مردم مؤثر قلمداد کرد.

زانیار مینایی نائب رئیس کانون وکلای استان هم ضمن بیان آگاهی هر دو نهاد از مشکلات اساسی، پیشنهاد بررسی موضوعات مشترک خصوصاً قانون تسهیل را در قالب همایشی چندجانبه کانون‌های وکلا، سردفتران‌و‌دفتریاران، کارشناسان با حضور مرکز وکلا و مرکز کارشناسان طی دعوت از نمایندگان مجلس سراسر استان که مستمع آسیب‌ها و پیامدهای آن باشند؛ مورد پیشنهاد قرارداد تا حسب ارائه راهکارهای لازم تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.

همچنین در کلیت مذاکرات، طرفین بر این اتفاق‌نظر بودند که حضور حقوق‌دانان در مجلس شورای اسلامی ضروری است تا به نمایندگانی از طرف کانون‌های سردفتران و وکلای دادگستری به‌عنوان نمایندگان این قشر در مجلس شورای اسلامی در راستای نیل به اهداف مشترک حضورداشته و به ایفای نقش بپردازند.

به اشتراک بگذارید...

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد