×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
خندانی: استفاده از اسناد عادی به جای رسمی موجب بروز مفسده های زیادی شده است

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، علی خندانی در سومین یادواره شهدای حقوقدان که در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان برگزار شد، با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای حادثه هفتم تیر، اظهار کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، واقعا هم اینطور است که ما باید همیشه در ایام تاریخ یاد و خاطر شهدای عزیزمان را زنده نگه داریم، چراکه آن ها حق گردن ما بسیار دارند و چه بسا که ما در ادای این دِین عاجز باشیم.

وی با بیان اینکه شهید آیت الله بهشتی سید شهدای انقلاب اسلامی و معمار دستگاه قضایی بود، افزود: اگر چه با برگزاری بزرگداشت های باشکوه و مراسمات این چنینی یاد آن ها را زنده نگه میداریم و نباید هم آن را از یاد ببریم و هر ساله باید با انسجام و شکوه بیشتری آن را برگزار کنیم اما یادِحقیقی شهدا را باید در عمل و اقدام خودمان داشته باشیم چرا که این آیین ها در سال یکبار انجام شده و تمام میشود اما آحاد جامعه، جوان، نوجوان، کارمند، قاضی، دولتمرد، وکیل، نماینده مجلس و همه کسانی که در این نظام مسئولیت خدمت دارند باید به این امر واقف باشند که در حوزه کاری خودشان یاد شهدا را با معنای واقعی خودشان زنده نگه دارند.

وی افزود: عمل به وظیفه قانون گذاری مدون و اجرایی متناسب با نیاز مردم و رویکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی از سوی نماینده مجلس، اجرای مُرّ قانون و حکم عادلانه همچنین تکریم ارباب رجوع از سوی قاضی در واقع نوعی زنده نگه داشتن عملی یاد شهدا است که در این مسیر مسئولین نظام، مسئولیت سنگین تری دارند چرا که همه نگاه ها چه در داخل و چه در خارج به سمت آن ها است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ادامه داد: الحمدالله این نگاه از سوی مسئولین در تدابیر، تصمیمات و اقدامات، ساری و جاری است، اگرچه فراز و نشیب هایی بوده اما با توجه به وضعیت فعلی این موضوع مورد توجه مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هست.

وی در ادامه به مسئولیت ها و وظایف کانون سردفتران و دفتریاران به عنوان مجموعه ای موثر در سازمان ثبتِ قوه قضائیه اشاره و اظهار کرد: ما برای اینکه وظایف خود را به درستی و خوبی انجام دهیم تلاش می کنیم، البته دو موضوع است که از اوایل انقلاب در کشور مشکل ساز است یکی استفاده از اسناد عادی به جای اسناد رسمی است، که باعث مفسده هایی چون زمین خواری، جنگل خواری، دریا خواری و پول شویی شده است.

خندانی با بیان اینکه الحمدالله مسئولین ما به این تصمیم جدی رسیده اند که سند رسمی جایگزین سند عادی شود، افزود: اختلافاتی هم وجود دارد که در مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است، انشالله به سرانجام خوبی برسد چرا که برکات بسیاری برای نظام خواهد داشت.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران دومین مشکل در حوزه ثبتی را کاداستر و صدور سند برای آن عنوان کرد و گفت: اجرای قانون کاداستر یکی از اقدامات مهم و مفید است که در واقع نوعی رسمیت دادن به اسناد در کشور محسوب می شود. زمانی در کشور جنگ و جهاد و جبهه بود، حمله و دفع نظامی اما الان اقداماتی که در هر حوزه ای فرهنگی، اقتصادی، قضایی و … انجام میشود شبیه یک عملیات است.

وی با بیان اینکه اجرای قانون کاداستر کاری جهادی از سوی سازمان ثبت است، افزود: اخیرا اقداماتی مرموزانه در کشور اتفاق افتاد همانطور که در خیلی از کشور ها هم بود، تمامیت ارضی کشور را زیر سوال بردند، از حیث اینکه اسناد ما رسمی نبوده و جایگاهی نداشته املاکی را خریداری کردند، بعدها این موضوع باعث شد که حتی تمامیت ارضی آن کشور زیر سوال برود، مثل همین اقدامی که در برخی استان های مرزی ما متاسفانه اتفاق افتاد.

خندانی در پایان با تشکر از زحمات بسیج حقوقدانان استان تهران، ابراز امیدواری کرد تا در ظلِّ توجهات مقام معظم رهبری اقدامات موثری که از سوی مسئولین طراحی و اجرا میشود به تحقق رسیده و نظام جمهوری اسلامی به جایگاه واقعی خود نائل شود.

*جعفری: اعتماد به دستگاه قضایی، موجب اقتدار قاضی و اعتلای دستگاه است

در ادامه این مراسم «یحیی جعفری»رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با اشاره به ارزش و جایگاه شهدا و اثرگذاری خون مطهر آنان به ویژگی برخی شهدا پرداخت و گفت: اکتفا به کمیت و تعداد شهدا موجب غفلت از ارزش‌های واقعی آن‌ها می‌شود.

وی  با اشاره به سخنی از شهید چمران افزود: امروزه یکی از آسیب‌ها حتی در نزد انقلابیون، مقدم داشتن مصالح شخصی بر مصالح نظام است و فرد انقلابی واقعی کسی است که مصالح نظام و حفظ ارزش‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهد.
 
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه امروزه شیوع دروغ پراکنی، تظاهر و ریا، کار را در تشخیص حقیقت و خلوص برای متولیان و تصمیم گیران سخت کرده است، به وظایف کارکنان دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: فرهیختگان حوزه و دانشگاه با سپری کردن مراحل سخت گزینشی به منصب قضا انتخاب شده اند و در کنار یکدیگر با یک هدف و استفاده از یک قانون و مقررات انجام وظیفه می‌کنند که این مصداق عینی و عملی وحدت حوزه و دانشگاه در دستگاه قضایی است.
 
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه کار در دستگاه قضایی سخت است و حتی بزرگان حوزه که آشنایی به تکالیف شرعی و واجب کفایی بودن قضاوت دارند از قبول آن و تصدی منصب قضا پرهیز می‌کنند، افزود: پاسخ به انتظارات بجای جامعه از دستگاه قضایی و دفاع از حقوق فردی جامعه و حقوق عامه، سرلوحه کار دستگاه قضایی است و کارنامه عملکردی حکایت از قابل دفاع بودن عملکرد دستگاه قضایی دارد، ولی باید دانست که دستگاه قضایی ضمن داشتن تکالیف، حقوقی نیز دارد که از جمله آن‌ها انتظار حمایت و پشتیبانی ملت شریف در قالب اعتماد به آن است.اعتماد به عملکرد دستگاه قضایی و سلامت موجود در آن، موجب ارتقاء و اعتلای دستگاه و در نتیجه اقتدار قاضی و تصمیمات عادلانه آن می‌شود.
*سردار پورجمشیدیان: امنیت امروز کشور را مدیون شهدا هستیم
سردار سرتیپ پاسدار «علی‌اکبر پورجمشیدیان» معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در این مراسم، با بیان اینکه امنیت امروز کشورمان را مدیون شهدا هستیم، اظهار کرد: باید قدر شهدا و خانواده‌های شهدا را بدانیم چرا که عزت‌مان را مدیون شهدا هستیم.
 
وی با اشاره به زندگینامه شهدا، افزود: به برکت خون مطهر شهدا و رهبری و هدایت های امام راحل این انقلاب پیروز شد و خداوند متعال به انقلاب اسلامی ایران عزت بخشید.هر کدام از این کشورهایی که در جنگ تحمیلی در برابر ما قرار داشتند پرونده سیاهی دارند که از رژیم بعث حمایت و تسلیحات آنها را تامین می کردند.
 
سردار پورجمشیدیان با تاکید بر اینکه شهدا قهرمانانی هستند که با فداکاری و ایثار اجازه نداند یک وجب از خاک کشورمان به دست بیگانگان بیفتد، گفت: چنین جوانانی در هیچ کجای دنیا پیدا نمی کنید و نشاط جامعه امروز ما به خاطر شهدا و خانواده آنها است و امروز به برکت خون مطهر شهدا در امنیت کامل به سر می‌بریم.
*قاضی زاده هاشمی: رفتار و عمل شهدا برای ما درس است
در ادامه این مراسم «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با گرامی‌داشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: فضیلت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. شهدای ما از همه اقشار، صنوف و طبقات اجتماعی جامعه بودند. آن ها مسیر درست را به ما نشان می دهند و رفتار و عمل آنها برای همه ما درس است.
 
وی  افزود: شهید بهشتی از بزرگترین شخصیت‌هایی است که در ابتدای انقلاب مورد تعرض قرار می‌گرفت و هزاران بار پیش از آن مورد ترور فیزیکی قرار گرفته بود و به همین خاطر بسیاری از انقلابیون و روحانیون هم نسبت به ایشان ذهنیت منفی پیدا کرده بودند. منافقین یکی از بزرگترین سدهای پیش روی خود را که همواره روشنگری می کرد و در مقابل آنها می ایستاد، شهید بهشتی می‌دانستند و با تلاش می خواستند اثرگذاری این شخصیت را از بین ببرند، اما بدلیل اینکه تلاش‌هایشان بی اثر شد و مردم آنها را شناختند و از صحنه سیاست کنار گذاشتند دست به سلاح بردند و قیام های مسلحانه را به راه انداختند و شهید بهشتی را حذف فیزیکی کردند.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: سازمان نفاق در ابتدای انقلاب و حتی پیش از آن برای خود وجهه‌ ای داشت و دست به ترور مستشاران آمریکایی زد اما سال های بعد چهره خود را تغییر داد و از استکبار جهانی پول می‌ گرفت و ترور می‌کرد که اخیراً هم اسنادی به دست ما رسیده که نشان می دهد منافقین با داعش هم در عراق و سوریه همکاری می‌کردند.
 
وی در ادامه به سرنوشت شاگردان امام راحل اشاره کرد و گفت: شاگردان امام راحل از ابتدا نیامده بودند که حکومت تشکیل دهند بلکه می خواستند به وظیفه بندگی خود در برابر خدا عمل کنند؛ همچنین پیروزی انقلاب هم برای آنها قابل پیش بینی نبود ولی خداوند پیروزی را به آنها عطا کرد لذا حیات و ممات برای آنها علی السویه بود و شهادت را پاداش می دانستند و از آن استقبال می کردند.
 
گفتنی است؛ سومین یادواره شهدای حقوقدان شهر تهران به همت سازمان بسیج حقوقدانان تهران بزرگ با همکاری بسیج کانون سردفتران و دفتریاران، با حضور «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، «سردار علی اکبر پورجمشیدیان»معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه، «یحیی جعفری» رییس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران، «علی خندانی» رئیس کانون سردفتران و دفتریاران، «حجت الاسلام محمدکاظم فرقانی» رئیس بسیج کانون سردفتران و دفتریاران، جمعی از مسئولان لشکری و کشوری، برخی خانواده های معظم شهدای حقوقدان، در محل مجتمع فرهنگی سیزده آبان برگزار شد.
به اشتراک بگذارید...

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد