×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
دستور رئیس سازمان ثبت اسناد برای تدوین سند تحول دفاتر اسناد رسمی| بابایی: از هوش مصنوعی استفاده کنید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، حسن بابایی در حاشیه مراسم آیین پایان تصویر برداری از دفاتر دستنویس دفاتر اسناد رسمی کشور که در ساختمان امام خمینی(ره) (کارگاه تصویربرداری استان تهران) کانون سردفتران و دفتریاران برگزار شد با تبریک مبعث حضرت رسول اکرم(ص) وتقدیر و تشکر از کانون سردفتران و دفتریاران، مدیران کل ثبت اسناد و املاک کشور، دفاتر اسناد رسمی و افرادی که برای تحقق این اقدام جهادی تلاش کردند گفت: رئیس قوه قضائیه پس از حضور در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فرمودند که این سازمان باید هر روز شاهد تحول و شکوفایی و نوآوری باشد کانون هم باید همانند سازمان هر روز شاهد تحول و نوآوری باشد.

وی افزود: از هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران می خواهم همدلی و همکاری با هم داشته باشند. من به نظر رای دهندگان در انتخابات اخیرکانون مرکز احترام گذاشتم و طبق آراء احکام اعضای هیات مدیره صادر شد و انتظار دارم که هیات مدیره کانون هم با آمادگی که مشاهده می شود به تحول و نوآوری اهتمام داشته باشند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: چه ایرادی دارد که کانون سردفتران و دفتریاران برای سال ۱۴۰۲ و هر سال یک شعار داشته باشد؟ در موضوع تصویر برداری از دفاتر دستنویس دفاتر اسناد رسمی قدم نخست برداشته شد و حالا باید گام دوم و سوم برداشته شود و آن هم داده آمایی و ذخیره سازی تصاویر است و پس از آن استفاده درست و حرفه ای از هوش مصنوعی و فن آوری های نوین است.

معاون قوه قضائیه گفت: امروز از جعل اسناد جلوگیری شده و این یک موفقیت خوب است اما در سال آینده استفاده از هوش مصنوعی و فن آوری جدید برای دسترسی کاربران و مدیران به اسناد باید در دستور کار کانون باشد.

بابایی با بیان اینکه کانون سردفتران و دفتریاران نیازمند تدوین یک سند راه و چشم انداز است گفت: باید یک افق ۱۰ ساله برای مسیر حرکت کانون و دفاتر اسناد رسمی در قالب یک سند راهبردی تدوین شود چراکه برنامه ریزی راه موفقیت خواهد بود و هر فردی در هیات مدیره قرارگرفت موظف به اجرای آن خواهد بود و من شخصا این سند را امضاء و ابلاغ خواهم کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: انشا الله در آینده نزدیک دیداری هم با رئیس قوه قضائیه خواهیم داشت و وقتی ایشان بدانند که این کانون دارای سند تحول دارد قطعا مثل همیشه حمایت و پشتیبانی خواهید شد.

بابایی به ترمیم ساختارها و استفاده از ظرفیت ها اشاره کرد و گفت: در موضوع صندوق کانون باید از این سرمایه به درستی استفاده کرد تا سرمایه تبدیل به منبع درآمد کانون شود.

وی افزود: یک کارگروه تحول تشکیل دهید و سند تحول را آماده کنید و من از رئیس قوه قضائیه فرصتی می گیرم تا ایشان هم با تدبیری که دارند مطالعه و نظر دهند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سلامت نفس و حرفه ای بودن و اعتماد عمومی به دفاتر اسناد رسمی اشاره کرد و گفت: یک نهادی نامه ای ارسال کرده بود که در آن ذکر کرده بودند که ۲۰ سند مجعول در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شده است و این نامه را به بسیاری از نهادها رونوشت زده بود. من در جوابیه نامه نوشتم که در تنظیم ۱۴ میلیون سند در کشور ۲۰ سند مجعول عددی به شمار نمی آید و برای تمامی نهادهایی که رونوشت زده بودند ارسال کردم. هرچند همین ۲۰ عدد را هم به صفر می رسانیم و این نشان دهنده اعتبار و وجاهت و تخصص دفاتر اسناد رسمی است.

 

بازتاب رسانه ای

دولت یار

روزنامه اطلاعات

روزنامه کیهان

خبرگزاری صدا و سیما

سازمان ثبت اسناد

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true
  1. دفتریار

    سلام. اصلاح حق التحریرها به کجا رسید؟ دی تمام شد، بهمن هم تمام شد، اما خبری از اصلاح حق التحریرها نیست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد