×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
دیدار اعضای هیات مدیره کانون استان با دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، رئیس کانون استان و نایب رئیس شورای عالی کانون ها و جوامع سردفتری کشور ، با تبریک انتخاب شایسته حمیدرضا کریمی و آرزوی توفیق برای او از آمادگی کانون استان جهت هر گونه تعامل با دادستانی تاکید کرد.

سیدمجید حبیبی به نقش و جایگاه مهم دفاتر اسناد رسمی در کاهش ورودی پرونده‌های قضایی از طریق تنظیم و تنسیق قراردادها و روابط مالی طبق قوانین و مقررات موضوعه و ارائه مشاوره های حقوقی رایگان به عامه مردم پرداخت.

حبیبی با بیان ماده ۷۳ قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران و نهادهای ناظر بر عملکرد دفاتر، سران دفاتر را انسان های شایسته و پاک دستی معرفی کرد. وی وجود و ماهیت دفاتر اسناد رسمی را نمونه ایی موفق از برون سپاری امور حاکمیتی به بخش خصوصی و اصل ۴۴ قانون اساسی برشمرد.

رئیس کانون استان به معطل ماندن اجرای قانون پیش فروش ساختمان در استان و تضییع حقوق عامه علیرغم تمام تلاش های صورت گرفته در گذشته انتقاد کرد و از دادستان عمومی و انقلاب استان خواهان رفع موانع موجود جهت اجرای آن شد.

رعایت شان همکاران سردفتر و دفتریار هنگام مراجعه به مراجع قضایی مورد دیگری بود که حبیبی از دادستان استان خواهان توجه و رسیدگی به آن شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با تاکید بر نقش سازنده دفاتر در کاهش ورودی پرونده های قضایی از طریق تنظیم اسناد رسمی و جایگاه و اتقان اسناد رسمی و مزیت های سند رسمی، بر رفع مشکلات اجرای قرارداد پیش فروش ساختمان در استان از باب حقوق عامه تاکید کرد و از کانون استان خواست تا با آسیب شناسی این موضوع ، موارد و موانع را گزارش دهند.

وجود بازرسی و نظارت مستمر و فنی بر کار دفاتر اسناد رسمی به ویژه همکاران جوان فعال در این حوزه، خواسته دیگر کریمی بود.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد