×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
رئیس مجمع تشخیص، مکاتبه با رهبر انقلاب را تکذیب کرد؛ نه جلسه داشتیم نه نامه نوشتیم!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، روز گذشته فیلمی از اظهارات آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در درس‌خارج فقه (مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) ) منتشر شد که در آن رئیس مجمع از ادعاهای مطرح شده درباره وضعیت طرح الزام به ثبت رسمی اموال غیرمنقول انتقاد کرده بود.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در سخنانی با رد نگارش نامه‌ای از مجمع تشخیص مصلحت نظام به رهبری انقلاب و در مخالفت با نظر ایشان درباره وضعیت نهایی طرح الزام اظهار کرد: برخی این جور القا کردند گویی ما نامه‌ای به رهبری انقلاب دادیم و گفته‌ایم حرف شما را قبول نداریم و بعد رهبری گفتند اگر مجمع تشخیص، مصلحت یقینی مورد نظر من را قبول ندارند، هر چیزی که خودشان تشخیص می‌دهند عمل کنند.

مشروح اظهارات آیت الله آملی لاریجانی را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید؛

*ما نه جلسه داشتیم نه نامه نوشتیم!

وی افزود: برخی فضا درست می‌کنند. یکی که راجع به همه‌ چیز حرف می‌زند، می‌گوید باید خون گریه کنم اگر این حرف [نامه مجمع تشخیص مصلحت به رهبری انقلاب] درست باشد. دیگری می‌گوید آقای لاریجانی در برابر رهبری انقلاب شرم کن! [در حالی که] ما نه جلسه داشتیم و نه نامه نوشته‌ایم.

*چرا انقدر دروغ می گویید؟ کسی که ردای پیغمبر پوشیده باید دروغ بگوید؟

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از فضاسازی‌ها تصریح کرد: این چه حرف‌هایی است که می‌زنید؟ چرا آنقدر دروغ می‌گویید؟ کسی که ردای پیغمبر پوشیده است، باید دروغ بگوید؟ ما طرح را معطل کرده‌ایم؟ پس این جلسات چه بوده است؟ ما مخالف نظر رهبری انقلاب نامه نوشته‌ایم و جلسه گذاشته‌ایم و مصوبه داشته‌ایم؟ چرا دروغ می‌گویید؟

*عده ای از فضلای قم در رابطه با طرح الزام جلسه گذاشتند

آملی لاریجانی یادآور شد: ما نه جلسه داشته‌ایم و نه نامه نوشته‌ایم. عده‌ای از فضلا در حوزه علمیه قم که متدین و دغدغه‌مند هستند دور هم جمع شدند، طرح مجلس را دیدند، با کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت جلسه گذاشتند، با پژوهشگاه شورای نگهبان جلسه گذاشتند، با خود همین کارشناسانی که این ادعاها را دارند جلسه گذاشتند و خود فضلا هم بحث کردند.

*اینکه هیچ جای دنیا اسناد غیر رسمی حجت نیست، خلاف است!

وی افزود: مجموعه خیلی خوبی زحمت کشیدند و برخی از ادعاهای مطرح‌شده را رد کردند. مثلاً اینکه گفته شد هیچ‌ جای دنیا اسناد غیر رسمی حجت نیست، این بندگان خدا زحمت کشیدند و گفتند این حرف خلاف است. در ذیل نامه خودشان هم وقتی آن پیشنهاد را دادند [به رهبری انقلاب] نوشتند که با این همه، نظر فقهی و رهنمودهای حضرت‌ عالی (رهبری انقلاب) برای ما و همه مسئولان ملاک عمل است.

*واکنش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به اظهارات رئیس قوه قضائیه درباره بطلان معامله

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حتی رئیس قوه قضائیه هم در جلسه با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم توضیح داد، هم در کمیسیون حقوقی مکرر گفت که ما کاری به بطلان معامله در واقع نداریم. ما می‌گوییم در دستگاه قضایی اگر کسی سند رسمی نداشت در مقابل اسناد رسمی، دعوی او را نپذیریم. این هم البته به حسب حکم اولیه شرع، مشکل است ولی خیلی فرق می‌کند تا اینکه کل معاملات را که فقها ۱۴۰۰ سال در کتب فقهی حکم کردند صحیح است، بگویید باطل است.

*وزیر اقتصاد به من نامه می نویسد ولی قبل از اینکه به دستم برسد در فضای مجازی منتشر کردند

آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: وزیر اقتصاد برای من نامه نوشته است اما پیش از اینکه به دست بنده برسد در فضای مجازی آن را منتشر کردند. در آنجا گفته شده است که به نظر کارشناسان و نظر قطعی وزارتخانه، تنها ضمانت اجرای این مسئله، آن است که معاملات را باطل اعلام کنید.

*نامه فضلای قم به رهبری انقلاب| گفتند نظر شما محکّم است!

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: این برادرانی که در قم زحمت کشیدند، نامه محضر رهبری انقلاب دادند، در آن نامه گفتند که به نظر ما بدیل‌هایی هم می‌آید ولی نظر شما [رهبری انقلاب] محکّم است. رهبری انقلاب هم گفتند اگر مجمع تشخیص نظر قطعی من را قبول ندارد، نظر خودش را بدهد. در این فضا، حرف حکیمانه و مدبرانه‌ای مطرح شده است. حرف به این قوت، منطق و حکمت چرا آتش به جان شما انداخته است؟

رئیس کمیسیون قضایی مجلس: اسناد عادی فساد زا است؛ چرا آقایان نگران نیستند؟

براساس این گزارش، مکاتبه به رهبری درباره طرح الزام را چندی پیش «حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی» در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه خبر اعلام کرد؛ او در این برنامه از معطل ماندن «طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» در مجمع تشخیص مصلحت نظام گلایه و به شدت انتقاد کرد.

وی گفته بود: خبرهایی شنیدیم که نگران کننده است و خیلی غصه دار می کند آدم را، اینکه برخی آقایان با رهبری درباره طرح الزام مکاتبه کردند و ایشان فرموند اگر مجمع تشخیص مصلحت، مصلحت حقیقی مورد نظر حقیر را تصدیق نمی کند به تشخیص خود عمل نماید. خدا کند این غلط باشد و اصلا اتفاق نیفتاده باشد. اگر این درست باشد جواب خدا را چه می دهند این دوستان ما؟

رئیس کمیسیون قضایی مجلس همچنین گفته بود: این افراد چه می خواهند بگویند؟ نسبت به این بند چه صحبتی دارند؟ چرا واقعا نمی گذارند؟ این طرح باید سریع تر تبدیل به قانون می شد، این نگرانی کجاست ؟ چرا ما این نگرانی ها را نمی بینیم؟ ما همه این طرح را با دقت و کارشناسی نوشتیم. برای آن وقت گذاشتیم. همه آمدند حرف زدند، سوالات را پاسخ دادیم، در سازمان ثبت اسناد در صدا و سیما حرف زدیم، سوال کردند جواب شنیدند، این مطلب را دیدیم غصه خوردیم و نگران شدیم شاید بیشتر از این مصلحت نباشد صحبت کنیم.

غضنفرآبادی همچنین بیان کرده بود: من خواهش دارم، همه می گوییم، رئیس مجلس، رئیس کمیسیون اصل نود،  مردم همه دارند می گویند اسناد عادی فساد زا است، دوربین صدا و سیما برود دادگاه ببیند چه تعداد از مردم کلاه سرشان رفته، زمین هایی با سند عادی به آن ها فروخته شده که وجود خارجی ندارد و افرادی که زمین های کلانی را با سند عادی تصاحب کردند و بعد رفتند با فسادهای بعدی سندهای دیگری را اخذ کرده و مشکل برای مردم درست کردند، چه واهمه ای از بی اعتباری از اسناد عادی وجود دارد؟ هر کسی که می خواهد باشد، وقتی قانون وضع می کنیم که معامله باید با سند رسمی انجام گیرد چرا لغو می کنیم؟

گفتنی است؛ ۶ تیرماه سال جاری (همزمان با هفته قوه قضائیه) بود که حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس، معاونان، مسئولان و جمعی از کارکنان قوه قضائیه با تاکید بر تصویب نهایی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول فرمودند: مسئله‌ای که اینجا من یادداشت کرده‌ام و جزو مناشئ فساد است و گفتیم دست قوّه‌های دیگر است، همین نکته‌ای بود که آقای محسنی هم به آن اشاره کردند، [یعنی] همین مسئله‌ی سلب اعتبار از معاملات غیر رسمی در اموال غیرمنقول؛ این چیز مهمی است.

خیلی از فسادها در مورد اموال غیرمنقول، از همین معاملات غیر رسمی و معاملات عادی به وجود می‌آید؛ باید جلوی این گرفته بشود. و واقعاً این‌جوری است که اگر حالا به فرض از دیدگاه شورای محترم نگهبان یک اشکالی هم این قانون مجلس داشته باشد، مصلحت قطعی نظام و کشور در این است که این قانون دنبال بشود؛ یعنی این شیوه‌ای که الان رایج است که دو خط بنویسند، منتقل کنند و مانند اینها، خودش منشأ فسادهای بزرگ است.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد