×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
رئیس کانون آذربایجان شرقی: قانون تسهیل سردفتران را به زودی بیکار و بدهکار می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی، محمود حسن زاده در دیدار جمعی از دانشجویان حقوق و فقه و حقوق در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه میزان تبریز که بنا به درخواست مسئولین دانشگاه مزبور در محل کانون استان تشکیل شده بود درسخنانی با تشریح اجمالی پیرامون سند رسمی وظایف، حقوق و تکالیف دفاتر اسناد رسمی، کانون سردفتران و دفتریاران، جایگاه سردفتری را بسیار مهم و مسئولیت آور دانست.

وی با تایید نگرانی دانشجویان حقوق مبنی بر محروم شدن عملی آنها از ورود به مشاغل سردفتری و وکالت در آینده نزدیک با توجه به قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، اجرای آن را بر خلاف عقلانیت و عدالت و از موجبات تبدیل شدن سردفتران شاغل به سردفتران بیکار و سردفتران جدید به سردفتران بدهکار دانست.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی گفت: برخلاف آرای قضایی که بعد از طی مراحلی همچون بدوی، تجدیدنظر و بعضاً واخواهی، فرجام خواهی، اعاده دادرسی و اعتراض ثالث و در نهایت قطعیت حکم که توسط واحد اجرای احکام به مورد اجرا گذارده می‌شوند، اسناد رسمی به محض صدور و امضای سردفتر اسناد رسمی قابلیت اجرایی پیدا می‌کند.

محمود حسن‌زاده با اشاره به طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول که در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد تاخیر در تصویب آن را برای افکار عمومی غیر قابل قبول دانسته و نظر صریح رهبر معظم انقلاب و اجماع سه قوه در این خصوص را نشانگر جایگاه برجسته اسناد رسمی در جامعه عنوان کرد.

وی در ادامه جلسه و بعد از سخنان دانشجویان حاضر با تایید نگرانی آنها گفت: قانون مصوب باید جامع و مانع بوده و با در نظرگرفتن مقتضیات زمانی و مکانی و با آینده نگری به تصویب برسد در حالی که قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و در خصوص سردفتری و وکالت باعث پیش‌خور شدن فرصت های شغلی و اشباع عملی آنها شده و عملاً در زمان فارغ التحصیلی دانشجویان حقوق امکان فعالیت در مشاغل مزبور را برای آنها از بین خواهد برد.

حمداله حاتم زاده بخشایش مسئول روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی هم در این جلسه با استقبال از حضور دانشجویان در این جلسه، توسعه ارتباط با مراکز دانشگاهی را از جمله برنامه‌های کانون استان عنوان کرده و خطاب به دانشجویان باتوجه به روحیه مطالبه گری دانشجویان آنها را به حضور هرچه بیشتر در مراکز حقوقی و بیان نظرات و پیشنهادات خود فراخواند.

وی افزود: دانشجویان حقوق می توانند نقش بسیار برجسته‌ای در شکل‌گیری نظم نوین حقوقی با محوریت اسناد رسمی داشته و با حساسیت مسائل مرتبط با این رشته را در جامعه پیگیری کنند.

به اشتراک بگذارید...

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد