×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
رویدادهای کانون آذربایجان غربی در هفته ای که گذشت؛ از دیدار با مدیرکل بازرسی تا جلسه با قضات دیوان عدالت اداری!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، کانون آذربایجان غربی در هفته ای که گذشت رویدادهای مختلفی را برگزار کرده است، نشست رئیس و اعضای هیات مدیره کانون با سردفتران و دفتریاران استان، گرامیداشت هفته بسیج، نشست آموزشی با قضات دیوان عدالت اداری و دیدار و گفتگوی رئیس کانون با مدیرکل بازرسی استان از جمله آن ها است.

*نشست رئیس و اعضای هیات مدیره کانون آذربایجان غربی با سردفتران و دفتریاران استان

اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان آذربایجان غربی طی چندین نشست جداگانه با سردفتران و دفتریاران در مرکز، شمال و جنوب استان، به چالش های موجود در حوزه دفاتر اسناد رسمی پرداختند. گفتنی است؛ در همایشی که در جنوب استان و در شهرستان بوکان منعقد شده بود با دعوت کانون سردفتران، «شایان مهر» مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان غربی به همراه معاونین و روسای واحدهای ثبتی جنوب استان و بازرسین اداره کل در این جلسه حضور یافته و به همراه علی عادلی رئیس کانون به سوالات همکاران پاسخ دادند.

 

 

*دیدار و گفت‌وگوی رئیس کانون آذربایجان غربی با مدیرکل سازمان بازرسی استان

«علی عادلی» رئیس کانون سردفتران و دفتریاران به همراه «عادل همت زاده» عضو هیات مدیره کانون با «محبوبی» مدیرکل سازمان بازرسی استان آذربایجان غربی دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار عادلی به بیان گزارشی از اقدامات انجام گرفته در مجموعه کانون و حوزه دفاتر اسناد رسمی پرداخت.

وی با اشاره به جایگاه سند و منزلت سردفتر در جامعه، دیدگاه های خود را نسبت به تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و آسیب‌های ناشی از این قانون در حوزه دفاتر اسناد رسمی ارائه کرد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان غربی با بیان اینکه این قانون به کمک سازمان بازرسی باید تغییر کند، افزود: ورود سازمان بازرسی برای حل این موضوع از این جهت است که نظارت بر حسن اجرای قوانین و نظارت مستمر بر جریان امور از وظایف و تکالیف دستگاه‌های نظارتی در جامعه است و ادامه روند این قانون تبعات صنفی و بی‌ اعتمادی بر جامعه را به دنبال خواهد داشت. از طرفی معیشت همکاران خدومِ حوزه ثبتی، اقتصادی و قضایی را به چالش می کشد.

در ادامه، محبی مدیرکل بازرسی استان، جایگاه سند رسمی، سردفتران منصوب قوه قضائیه و دفاتر اسناد رسمی در جامعه را بی بدیل خواند و از اینکه با قانون تسهیل چنین روندی برای این قشر ایجاد شده ابراز تاسف کرد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای اصلاح قوانین به کار خواهد بست از کانون استان خواستار همکاری، هماهنگی و همفکری بیشتر با سازمان بازرسی شد.

 

 

*گرامیداشت هفته بسیج در کانون استان آذربایجان غربی

گردهمایی و نشست تبیین ارزش های والای فرهنگ بسیج همزمان با هفته بسیج در محل سالن اجتماعات کانون سردفتران و دفتریاران استان آذربایجان غربی برگزار شد. در این برنامه علی عادلی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان نکاتی درباره شأن و جایگاه بسیج، همچنین حفظ آرمان های اصیل انقلاب اسلامی ایران مطالبی بیان کرد.

همچنین سرهنگ نجمی جانشین سپاه شهدا و علی نژاد معاون دادگستری استان هم طی بیاناتی ارزش‌های والای بسیج و جایگاه آن در منطقه را تبیین کردند.

 

 

*جلسه نشست آموزش تخصصی با حضور قضات عالی رتبه دیوان عدالت اداری و اعضا مراجع رسیدگی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی

جلسه ای آموزشی با حضور مراجع حل اختلاف کار استان آذربایجان غربی با حضور دو نفر از قضات عالی رتبه دیوان عدالت اداری نژادی و انصاری در ارومیه برگزار شد. در این جلسه، علی عادلی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان آذربایجان غربی به عنوان نماینده کانون در مراجع حل اختلاف کار استان درخصوص جایگاه دفاتر اسناد رسمی و سند رسمی در حل و فصل دعاوی فی‌مابین کارگر و کارفرما و اخذ تسویه حساب کارگری با سند رسمی از دفاتر اسناد رسمی سخنرانی کرد که مورد پذیرش قضات دادگستری به عنوان ادله رسمی در مراجع حل اختلاف کار و تبعیت مراجع حل اختلاف از مفاد سند رسمی مورد تایید قرار گرفت.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد