×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
سلیمی: سال آینده در کنار هر دفتر اسناد رسمی یک دفترخانه مجازی راه اندازی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، علیرضا سلیمی نائینی، رئیس واحد فن آوری کانون سردفتران و دفتریاران در اولین کارگاه آموزش مهارت‌های استفاده از رایانه و گوشی‌های هوشمند برای بازنشستگان گفت: خوشبختانه در همین مدت کوتاه تحولات بسیاری در حوزه رفاه و ورزش نه در سطح بازنشستگان که در سطح کشور رقم خورده و انصافا همکاران شاغل و بازنشسته باید قدر جناب آذری پور و همکارانشان را در کمیته رفاهی و ورزشی بدانند.

وی ادامه داد: امروز در نقطه‌ای قرار داریم که دفاتر اسناد رسمی با ساختاری که شما عزیزان بعضا پایه گذار آن بودید و در آن نقش آفرینی کردید در حال پیوستن به تاریخ است. در مشهد هم عرض کردم ساختار دفاتر اسناد رسمی با همه افتخار، اعتبار و بزرگی خودش در این دوره کم کم در حال پیوستن به موزه تاریخ است. بنابراین اگر دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران در عصر جدید با این تغییرات همراهی داشته باشند به طبع آینده روشن‌تری در انتظار دفاتر اسناد رسمی و کانون خواهد بود اما اگر دربرابر این تغییر بزرگ، مقاومت، مخالفت و مانع تراشی شود به نقطه بدون بازگشتی خواهیم رسید.

سلیمی تاکید کرد: کشور به سمت مجازی شدن است و این لزوما به معنای تعطیلی واحدها در فضای واقعی نیست. برای مثال تعداد زیادی شعب بانک در حال فعالیت است و ظاهر آنها از ۲۰ سال پیش شیک‌تر و مدرن‌تر شده اما تمام آنها در فضای مجازی سرویس ارائه می‌دهند و هر فردی حداقل یک اپلیکیشن بانک در گوشی خود دارد. امروزه ساختار قدیمی دفاتر اسناد رسمی از بین رفته است اینکه فرض کنیم یک سردفتری در منصب کتابت قرارگیرد و به همان شیوه سنتی اموری قبیل احراز هویت، تنظیم سند، ثبت اثرانگشت را انجام دهد، منسوخ شده و دیگر کارایی ندارد.

رئیس واحد فن آوری کانون سردفتران و دفتریاران افزود: یا باید همراهی کنیم و تبعات این تغییر بزرگ را بپذیریم یا اینکه بایستیم دیگران برای ما تصمیم بگیرند و تبعات آن را به ما تحمیل کنند. نقطه ای که امروز در حوزه دفاتر اسناد رسمی ایستادیم بحث انتخاب نیست و ما مجبور هستیم به سمت مجازی شدن برویم.

وی با اشاره به ظرفیت سبد اقتصاد دفاتر اسناد رسمی گفت: آقای خندانی در سفری که اخیرا به کشور روسیه داشتند، اشاره کردند که هر سردفتر در شهر مسکو که اتفاقا ساختار دفاترشان از نظر شکلی بسیار شبیه ماست، به صورت متوسط ماهانه ۶ هزار سند تنظیم می‌کند اما ما در اینجا فقط  نگران چند سند بانکی، خانه و گواهی امضا هستیم و حواسمان نیست اقتصاد دفاتر اسناد رسمی امروزه در این دوره با این چند صلاحیت محدود تامین شدنی نیست. اگر خدمات و سرویس‌هایی که می‌تواند در سبد اقتصاد دفاتر اسناد رسمی قرار گیرد را وارد این حوزه کنیم دیگر نباید نگران ورود سردفتران جدید باشیم.

سلیمی تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده در کنار هر دفتر اسناد رسمی یک دفتر اسناد رسمی مجازی هم راه اندازی شود. دیگر حضور فیزیکی خریدار و فروشنده برای انجام یک معامله و برداشتن یک گونی مدرک تمام شده و کشور به این فرایند نگاه منفی نشان می‌دهد بنابراین ما باید از این مرحله گذر کنیم. امیدواریم هم شما به عنوان بزرگان و سروران این صنف هم همکاران شاغل اهمیت این موضوع را متوجه باشند تا با آغوش باز به سمت ایجاد تغییرات ساختاری در حوزه دفاتر اسناد رسمی برویم.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد