×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
شیوه نامه خدمات غیر حضوری در دفاتر اسناد رسمی تصویب شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، محمدرضا اصلانی اعلام کرد: در اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه مصوب ۱۴۰۳/۱/۷ و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود مانند قانون تجارت الکترونیک و آیین نامه توسعه خدمات الکترونیک دستگاه‌های اجرایی، شیوه‌نامه ای تحت عنوان ” شیوه نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی ” مشتمل بر ۸ ماده و ۶ تبصره با همکاری کانون سردفتران و دفتریاران و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تهیه و پس از جمع بندی نهایی در سازمان ثبت، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری به امضای جناب آقای دکتر بابایی ریاست محترم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رسید.

وی ادامه داد: به‌موجب بخش اول این شیوه نامه، با راه اندازی سامانه ی خدمات غیر حضوری در سکوی کاتب، این امکان فراهم خواهد شد تا افراد بتوانند درخواست‌های خود و همچنین مدارک مربوطه را جهت انجام استعلامات و تنظیم هر یک از اسناد رسمی و خدمات ثبتی از طریق این سکو ارسال نمایند.

اصلانی با بیان اینکه پس از ارسال درخواست، سردفتر بررسی لازم را انجام و نسبت به پذیرش و یا رد آن ( حسب مورد ) اقدام می‌کند گفت: اگر اطلاعات و مدارک ارسالی ناقص باشند از طریق سکو به متقاضی اعلام می‌شود تا مدارک خود را تکمیل کند.

وی افزود: با عنایت به اینکه در سند تحول قضایی به لزوم ارائه خدمات غیرحضوری قابل ارائه در دفاتر اسناد رسمی اشاره شده، برابر بخش دوم شیوه نامه، ثبت اسناد و خدمات ثبتی قابل ارائه با احراز هویت الکترونیک و با استفاده از امضای دیجیتال بدون مراجعه حضوری متقاضی در دفاتر اسناد رسمی امکان پذیر است. در نتیجه، متقاضی می تواند از طریق سکوی کاتب، با استفاده از روش غیرحضوری درخصوص هر یک از اسناد رسمی و خدمات ثبتی، درخواست و مدارک خود را ارسال نماید لیکن تنظیم اسناد و خدمات ثبتی به صورت غیرحضوری، محدود به اسناد و خدمات قابل ارائه است که توسط سازمان ثبت تعیین و در سامانه کاتب منعکس خواهند شد.

نایب رییس کانون سردفتران و دفتریاران با ابراز خرسندی از ابلاغ این دستورالعمل، از معاونان،مدیران و علی الخصوص ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جناب دکتر بابایی تقدیر و تشکر کرد.

دانلود شیوه نامه

به اشتراک بگذارید...

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد