×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
معاون اول قوه قضائیه: با ظرفیت های قانونی و مشکلات حرفه سردفتری آشنایی کامل دارم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با حضور در ساختمان بلوارکشاورز با حجت الاسلام حمزه خلیلی معاون اول قوه قضائیه دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار خندانی برنامه های مهم اجرا شده و در حال اجرای کانون را تشریح کرد و گزارش کاملی را از آخرین وضعیت حوزه سردفتری و دشواری ها، نحوه ارایه خدمات کانون به این همکاران و اقدامات انجام شده طی سال های گذشته ارایه داد.

وی درخصوص خدمات مهمی که پلتفرم کاتب به شهروندان ارائه خواهد کرد توضیح داد و گفت: خدمات کاتب انقلاب بزرگی در الکترونیکی کردن خدمات دفاتر اسناد رسمی و سازمان ثبت ایجاد خواهد کرد و شهروندان با امنیت خاطر می توانند بسیاری از خدمات دفاتر اسناد رسمی را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران به چالش های رخ داده در اجرای قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار و افزایش دو برابری دفاتر اسناد رسمی خبرداد و اعلام کرد: میزان ورودی به حوزه سردفتری و میزان درآمد آنان تناسبی ندارد به ویژه آنکه هر سال متاسفانه بخشی از صلاحیت دفاتر اسناد رسمی هم کاسته می شود.

خندانی بر لزوم آموزش تخصصی کارآموزان پذیرفته شده تاکید کرد و گفت: وقتی یک سردفتر بدون اطلاعات و آگاهی لازم و کافی بر مسند سردفتری تکیه بزند قطعا صدمات جبران ناپذیری با تنظیم اشتباه اسناد برای مردم خواهد داشت و موجب افزایش پرونده های قضایی و کاهش اعتبار اسناد و دفاتر خواهد شد. امیدواریم مجلس جدید با بررسی نتیجه اجرای این قانون، اصلاحیه را تدوین و تصویب کند تا به جایگاه دفاتر اسناد رسمی ضربه وارد نشود.

حجت الاسلام خلیلی در این دیدار جایگاه دفاتر اسناد رسمی را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: در جریان اقدامات جدید دفاتر اسناد رسمی و سازمان ثبت اسناد هستم. با ظرفیت های قانونی و مسایل و مشکلات حرفه سردفتری آشنایی کامل دارم. در مورد افزایش تعرفه ها هم قطعا بررسی کارشناسی رخ خواهد داد و بنا بر این است که تمامی کارها به سرعت و بدون اتلاف وقت انجام شود. فعلا به دلیل آنکه تازه بر این مسند منصوب شدم نیاز به زمان برای بررسی بسیاری از امور خواهد بود تا در آینده همه چیز با نظم و مرتب وفق قانون جلو رود.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true
  1. جهانبخش نجفی

    با سلام با نظر به اینکه هزینه سر دفتری با بستی نسبت به تورم کشوری افزایش نداد چرا که امروز در اسناد رسمی بیشتر به سوی الکترونیکی می رود

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد