×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
نشست خبری کانون کردستان | ازغ: صاحبان املاک غیرمنقول برای دریافت اسناد رسمی اقدام کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، نشست خبری احمد ازغ، رئیس کانون استان کردستان به مناسبت روز خبرنگار با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.


بازتاب رسانه‌‎ای نشست خبری استان کردستان:

صدا و سیما 

تسنیم 

ایرنا 

 ایسنا

هفته نامه سوران

 

ازغ در جمع خبرنگاران از بازرسی عملکرد و فعالیت دفاتر اسناد رسمی توسط ثبت‌اسناد، دادگستری و سازمان بازرسی در استان خبر داد و افزود: سال گذشته تعدادی از این دفاتر در تقسیم اسناد تخلفاتی داشته که با آنان برخورد و ۵ نفر از سردفتران در کردستان انفصال ۳ تا ۶ ماه از خدمت گرفته‌اند. در چند سال اخیر تاکنون یک مورد سلب صلاحیت شده‌اند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان کردستان تصریح کرد: طبق آئین‌نامه جدید دفاتر اسناد رسمی باید مجهز به دوربین مدار بسته باشند در غیر اینصورت با آنان برخورد می‌شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان بر ضرورت اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان و تنظیم املاک غیرمنقول تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۶۰ تا ۷۰ درصد از پرونده‌های قضایی در استان مربوط به اسناد قولنامه‌ای و فروش مسکن مهر است، پرونده‌ای در دادگستری تشکیل شده که ۲۵۰ نفر شاکی دارد. خرید و فروش مسکن ملی ممنوع است، سه دفتر اسناد رسمی در سنندج که مرتکب چنین تخلفی شده،‌ پرونده قضایی ویژه آنان تشکیل و حکم انفصال خدمت گرفته‌اند.

ازغ با بیان اینکه معاملات قولنامه‌ای منشاء فساد است، عنوان کرد: دستور اخیر رهبری برای سلب اعتبار معاملات غیر رسمی در اموال غیرمنقول؛ پشتوانه قرآنی و اصول فقهی داشته و جای خوشحالی دارد. از اصحاب رسانه انتظار می‌رود که مردم را نسبت به صدور اسناد رسمی دعوت کنند. طبق این آیین نامه که بزودی تصویب خواهد شد، صاحبان املاک غیرمنقول قولنامه‌ای چهار سال فرصت دارند برای دریافت سند رسمی اقدام کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه در گذشته درآمد ۷۰ درصد دفاتر استان از صدور سند خودرو تامین می‌شد که طبق ماده ۲۹ و قانون جدید، از بین رفت، گفت: اکنون برگه سبز به‌عنوان سند مالکیت خودرو مدنظر است.

به گفته رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان کردستان، ممکن است که برخی از قوانین نواقصی داشته باشد اما در مجموع همه با هم به ویژه خبرنگاران باید از قانون تبعیت و دفاع کنیم.

وی تعلل در انجام امور و قطعی‌های پی‌درپی سامانه دفترخانه به‌دلیل استعلام از چندین نهاد همچون ثبت‌احوال، وزارت ارتباطات و قوه قضائیه عنوان کرد و افزود: زیرساخت‌های ثبت‌احوال ضعیف است و روزانه یک ساعت سامانه آنان قطع بوده و مردم معترض‌اند. پیشنهادی به ثبت‌احوال داده شده که در مواقع قطعی ثبت‌احوال، این اجازه به دفاتر اسناد رسمی داده شود که استعلام آفلاین در آن بازه زمانی قابل قبول و مردم گرفتار نشوند، مقرر شده که نرم‌افزاری جدید طراحی و این مشکل برطرف شود.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد