×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
وزیردادگستری: بی اعتباری معاملات با اسناد عادی مصلحت قطعی کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، «امین حسین رحیمی» وزیر دادگستری در همایش ایده های تحول آفرین ثبتی که در سازمان ثبت برگزار شد، اظهار کرد: سازمان ثبت برای اجرای دقیق قانون حدنگاری با موانع و کمبود امکانات مواجه است که در لایحه برنامه هفتم توسعه به پیشنهاد قوه قضائیه این ایرادات مرتفع شده است، در واقع افزایش کارآمدی نیازمند بهره گیری از روش های نوین است و سازمان ثبت در این مسیر گام بر می دارد.
رحیمی اجرای کامل حدنگاری و صدور اسناد رسمی را مهمترین عامل در پیشگیری از مفاسد و کاهش اختلافات عنوان کرد و افزود: در زمینه صدور اسناد اراضی کشاورزی نیز تهیدات خوبی در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گرفته که موجب گشایش در صدور اسناد این اراضی در هر متراژی خواهد شد که این مسئله باعث رشد کشاورزی، امکان دریافت تسهیلات و برنامه ریزی های دقیق برای کشت و تولید در این بخش خواهد گردید.
 
وی افزود: سازمان برنامه و بودجه نیز همکاری جدی و مؤثری در تأمین اعتبارات مورد نیاز سازمان ثبت در سال گذشته داشته که این حمایتها در کنار اقدامات جهادی سازمان ثبت بسیار مؤثر واقع شده است.
 
وزیر دادگستری در خصوص تأکیدات رهبر معظم انقلاب در اعتباردهی به اسناد رسمی نیز اظهار داشت: شورای نگهبان معتقد است که اسناد عادی از لحاظ شرعی اعتبار دارند که البته این نظر صحیح است اما با توجه به وضعیت جامعه و از باب نظم عمومی، سند رسمی یک الزام است و در قانونی که درحال تصویب است یک مهلت زمانی برای رسمی شدن اسناد عادی پیش بینی شده است و با تصویب این قانون دیگر هیچ معامله عادی در نقل و انتقال اموال غیرمنقول نخواهیم داشت.
 
وی افزود: با تصویب این قانون هیچ نگرانی برای مردم وجود ندارد و با تمهیدات اندیشیده شده می توانند جهت دریافت سند رسمی املاک خود اقدام کنند ضمن اینکه مشاورین املاک نیز کماکان به نقش واسطه گری خود ادامه می دهند اما حق تنظیم قرارداد و معامله را نخواهند داشت و مراتب را در سامانه ای که سازمان ثبت ایجاد خواهد کرد ثبت و به دفاتر اسناد رسمی ارسال می کنند.
 
رحیمی تأکید کرد: عدم اعتبار معاملات با اسناد عادی یک مصلحت قطعی برای کشور است و امیدواریم این قانون در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به تصویب برسد.
به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد