×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
کاهش ۱۷ درصدی میزان معاملات تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمی استان مرکزی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، حسین دلاوری در همایش تکریم جایگاه دفاتر اسناد رسمی ۱۴۰۲ استان مرکزی با اشاره به اینکه سردفتران اسناد رسمی کاتبین بالعدل هستند، اظهار کرد: رویکرد اداره کل با دفاتر اسناد رسمی تعاملی بوده و عملکرد قابل قبول آنها موجب شده که در یک سال گذشته تنها دو مورد پرونده انتظامی تشکیل شود.

وی بیان کرد: با توجه به رویکرد سازمان ثبت مبنی بر هوشمندسازی سامانه ها، پلتفرم کاتب در دهه فجر رونمایی خواهد شد و هوشمندسازی موجب خواهد شد تا دسترسی سردفتران برای واگذاری بیشتر امور نظیر امور مربوط به تقسیم ماترک و … نیز فراهم شود.

دلاوری افزود: در هشت ماهه سال‌ گذشته ۳۲ هزار معامله در سطح استان در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شده در حالی که در این مدت طی سال‌جاری ۲۸ هزار مورد معامله ثبت شده که نشانگر کاهش معاملات در سال‌جاری نسبت به سال گذشته است که امیدواریم با تصویب قوانین لازم، کاستی ها در تنظیم اسناد جبران شود.

معاون دادگستری کل استان مرکزی هم گفت: برخی اسناد تنظیمی موجب بروز اختلافات خواهد شد و سردفتران باید نظارت کافی بر تنظیم سند خصوصا تنظیم اسناد وکالت های نقل و انتقال و نیز وراث داشته باشند و به محتوای تنظیمی دقت کافی شود.

غلامرضا ملک محمدی افزود: بعضا در اسناد وکالتی جملاتی درج می شود که بعدها موجب بروز اختلافات می‌شود. باید به این موضوع توجه کرد که مردم ما حقوقدان نیستند و باید سردفتران محتوای اسناد را به ارباب رجوع تفهیم کنند تا نارضایتی ایجاد نشود.

وی گفت: سردفتر مکلف است به امور دفترخانه اشراف داشته باشد و با حضور فعال در محل کار خود به ارباب رجوع در خصوص موضوعات گوناگون مشاوره دهد.

ملک محمدی با اشاره به اینکه حمایت از تنظیم اسناد رسمی، سیاست دستگاه قضایی است، بیان کرد: دادگستری رویکرد حمایتی نسبت به دفترخانه ها به عنوان بازوان کمکی دارد و هرچقدر سردفتران به درستی به وظایف خود عمل کنند قطعا از تشکیل پرونده های قضایی جلوگیری خواهد شد.

به اشتراک بگذارید...

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد