×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
مصوبات جدید هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران/ تعرفه‌های جدید درمان از ابتدای سال مبنای پرداخت خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، مصوبات هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مورخ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه به شرح ذیل است:

در این جلسه، از اعضای هیات مدیره بابت حضور و همراهی در دیدار با رئیس کانون سردفتران روسیه و هیات همراه تقدیر و تشکر بعمل آمد و جلساتی که رئیس کانون روسیه با رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزیر دادگستری داشت، مفید و مثمر ثمر ارزیابی شد. همچنین در این جلسه، بر گسترش روابط بین کانون دو کشور ایران و روسیه تاکید شد.
مصوب شد درخصوص موضوع پیوستن ایران به اتحادیه جهانی سردفتران اقدامات لازم انجام شود و به صورت جدی این مسئله در دستور کار قرار گیرد تا نهایتا محقق شود. همچنین مقرر شد، از ظرفیت کشورهایی که می‌توانند به ایران در راستای پیوستن به اتحادیه جهانی سردفتران، کمک کنند از جمله روسیه و ازبکستان استفاده شود.

تشکیل اتحادیه جهانی کشورهای اسلامی موضوع دیگری بود که در جلسه هیات مدیره مورد بحث و بررسی قرار گرفت. از آنجایی که کشور ایران با برخی کشورها در قوانین و مقررات تنظیم اسناد، نزدیکی و اشتراکات زیادی دارد، جمعا تصمیم به پایه گذاری اتحادیه مذکور گرفته شده است. برای ایجاد آن اقداماتی صورت گرفته و مصوب شد از طریق وزارت امور خارجه و سازمان همکاری اسلامی این موضوع به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

درخصوص موضوع امضای الکترونیکی که اخیرا ارائه مجوز به همکاران متقاضی متوقف شده است مقرر شد پیگیری‌های لازم انجام شود. در این راستا یکی از همکاران مامور شد با وزارت صنعت، معدن و تجارت ارتباط برقرار کند و پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا مجددا همکاران امکان استفاده داشته باشند.

درخصوص ارائه اظهارنامه سه ماهه چهارم ارزش افزوده که برخی همکاران با مشکل مواجه شده بودند مقرر شد همکارانی که مشکل دارند تا فرجه زمانی مشخص شده یعنی قبل از ۲۲ اردیبهشت ماه، مشکلات خود را به صورت نامه از طریق پرتال جامع کانون به واحد روابط عمومی کانون منعکس کنند.

درخصوص مالیات مشاغل نیز مقرر شد، کمیسیون امور مالیاتی کانون از طریق مشاور جدید تقویت شود تا اقداماتی که اخیرا انجام شده ظرف یکی دو روز آینده تکمیل و اطلاعات تکمیلی مربوطه به سردفتران و دفتریاران به سازمان امور مالیاتی منعکس شود تا در زمان آغاز فصل مالیاتی یعنی اول خردادماه همکاران مشکلی نداشته باشند و بتوانند از طریق اظهارنامه یا تبصره ماده ۱۰۰ اقدام نمایند.

همچنین مقرر شد هر دوهفته یکبار، همکاران واحد فناوری کانون آخرین اقدامات مربوط به پلتفرم کاتب را به اطلاع اعضای هیات مدیره برسانند. اطلاع رسانی لازم درخصوص آخرین وضعیت این حوزه به همکاران سراسر کشور انجام خواهد شد.

الزام به افتتاح حساب بانکی بدون کارت رمز دار برای بازنشستگان و مستمری بگیران کانون حذف شد

براساس مصوبه هیات مدیره کانون، رویه و مصوبه قبلی کانون که از سال ۱۳۸۶ به بعد مورد استفاده قرار گرفته و با توافق انجام شده با اداره روش های بانک ملی، بازنشستگان و مستمری بگیران را از داشتن کارت بانکی محروم می نمود، حذف شد و براساس مصوبه جدید، تمامی بازنشستگان و خانواده های مستمری بگیران می توانند هنگام افتتاح حساب برای دریافت حقوق بازنشستگی، نسبت به اخذ کارت عابر بانک به منظور تسهیل در عملیات بانکی خود اقدام و از آن بهره گیری نمایند. لازم به ذکر است حقوق بگیران فعلی کانون اعم از بازنشسته یا مستمری بگیر که در حال حاضر تنها دارای حساب بانکی دفترچه ای هستند نیز می توانند ضمن مراجعه به شعبه مورد نظر خود، نسبت به اخذ و فعال سازی کارت عابر بانک خود اقدام نمایند.

 تجهیز کانون‌های تازه افتتاح شده سمنان، هرمزگان و گیلان از موضوعات دیگر هیات مدیره بود. مصوب شد در راستای تجهیز این کانون‌ها اقدامات لازم صورت گیرد و بودجه‌ تخصیص پیدا کند.

همچنین تعرفه‌های پیشنهادی واحد بیمه و درمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، درنهایت مقرر شد با رعایت استانداردهای لازم از جمله تعرفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با لحاظ تسهیلات نسبت به برخی موارد در جهت رفاه حال همکاران سراسر کشور تعرفه جدید با موافقت هیات مدیره محترم از ابتدای سال جاری ملاک و مبنای محاسبه و پرداخت واحد بیمه و درمان باشد.

در روز ۲۷ اردیبهشت که به نام روز روابط عمومی است، مقرر شد در راستای ارتباط بیشتر با روابط عمومی سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف، مخصوصا ارگان‌های زیرمجموعه قوه قضائیه و کانون‌های وکلا، کارشناسان، ازدواج و طلاق جلسه‌ای ترتیب داده شود.

مستمری بگیران و بازنشستگان ایثارگری که مشمول قانون جامع ایثارگران هستند، می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات از خدمات مندرج در این قانون استفاده کنند و کانون سردفتران و دفتریاران در این زمینه تابع قانون است.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد