×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
آخرین وضعیت طرح «الزام به ثبت رسمی اموال غیرمنقول» از زبان سخنگوی قوه قضائیه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، «مسعود ستایشی» سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیرا بلاتکلیف ماندن طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول و اعتبارزدایی از اسناد غیررسمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام دوباره مطرح شده است. نظر کارشناسی قوه قضاییه در این باره چیست و چه تعاملی با مجمع تشخیص مصلحت دارد، گفت: این طرح بلاتکلیف نمانده و قوه قضاییه ارتباط تنگاتنگی با مجمع تشخیص مصلحت نظام دارد و در عین حال قوه قضاییه در جلسات کارشناسی شرکت می‌کند و در مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور مستمر دارد.‌

وی تصریح کرد: نقل و انتقال عادی املاک غیرمنقول سبب بروز مشکلات متعدد از جمله عدم شناسایی مالکین و عدم اتمام طرح جامع حدنگار و کلاهبرداری‌هایی شده و افزایش پرونده های حوزه املاک را در پی دارد و در اقدام موثری که قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دارند، طرح کاداستر در حدود اسناد مالکیت و ساماندهی مشاورین املاک تهیه و تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و پس از بررسی در مجلس به تصویب رسید ولی به لحاظ عدم تایید نظر شورای نگهبان موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

ستایشی اظهار کرد: تاکنون ۲۵ جلسه کارشناسی در دبیرخانه کمیسیون حقوقی مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شده است. جلسات اصلی کمیسیون با حضور اعضای اصلی در حال برگزاری است تا تبصره ۶ ماده ۱۰ طرح مورد بررسی قرار گیرد؛ بنابراین طرح در کمیسیون بلاتکلیف نمانده و نظر به نهایی شدن آن است.

وی تاکید کرد: نظر قوه قضاییه شفاف و روشن اعلام شده است بنابراین مدعی اصلی موضوع هستیم و هرچه مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب کند، فصل الخطاب است.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد