×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
اجرای طرح ایجاد پلتفرم باعث کاهش مراجعات حضوری مردم می شود

«محمد معظمی گودرزی» در گفت‌و‌‌گو با ویژه نامه کانون با بیان اینکه دفاتر اسناد رسمی ظرفیت بالایی برای انجام خدمات قضایی و غیرحاکمیتی دارند، اظهار کرد: خدمات بسیاری در سازمان ثبت، شورای حل اختلاف و دادگستری ها از جمله امور مربوط به ثبت شرکت ها، امور حِسبی، گواهی حصر وراثت و … وجود دارد که قابلیت برون سپاری به دفاتر اسناد رسمی را دارد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر قانونگذار بودید چه قانونی را حذف؟ اصلاح یا وضع می کردید؟ گفت: قانون ثبت مصوب سال ۱۳۱۰ و قانون دفاتر مصوب سال ۱۳۰۷ است که پس از آن تغییرات زیادی داشت و آخرین اصلاح آن در سال ۱۳۵۴ بود، اگرچه استفاده از این قانون ۱۰۰ ساله تا این زمان خود نشان دهنده جامعیت و غنی بودن آن دارد اما اکنون که در عصر ارتباطات و دیجیتالی شدن به سر می بریم، وقت آن رسیده که این قانون هم بنا بر احتیاجات از جمله خدمات الکترونیک به بهترین نحو به روز رسانی و اصلاح شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان خوزستان با اشاره به ضرورت اجرای پلتفرم ویژه خدمات ثبتی افزود: نمی توانیم دیواری دور خدمات بکشیم و از پیشرفت تکنولوژی در دنیا عقب بمانیم، اگر متناسب با علم روز قدم برنداریم، در عصر ارتباطات و تکنولوژی غرق خواهیم شد.

معظمی درباره توسعه سند رسمی گفت: کاهش هزینه تنظیم اسناد، سرعت در انجام خدمات، اجرای پلتفرم و ارائه خدمات الکترونیکی از جمله مهمترین اقدامات در راستای توسعه سند رسمی در کشور است. اگر هزینه تنظیم سند کاهش نیابد مردم از دفاتر اسناد رسمی گریزان می شوند. ضمن آنکه اجرای پلتفرم که باعث کاهش مراجعات مردم، جلوگیری از استعلامات متعدد، قطع بروکراسی و مقررات اداری می شود، خود محرکی برای ترغیب مردم برای مراجعه به دفاتر اسناد رسمی است.

paas یا پلتفرم به عنوان سرویس نوعی مدل یارانش ابری است که زیرساخت و ابزارهای توسعه را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد.paas با اینترنت کار می کند و ارائه دهنده یا خود فرد می تواند آن را مدیریت کند.علاوه بر این می توان به صورت اختصاصی یا چند کاربره از آن استفاده کرد. اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین، آمازون، اوبر و گوگل(در نقش موتور جستجو) تنها نمونه هایی از پلتفرم های بین المللی محسوب می شوند. در فضای اینترنت کشور خودمان هم می توانیم از آپارات، دیجی کالا،بلاگفا، با ما، دیوار،شیپور و نیز اسنپ، تپ‌سی، کلوب، پونیشا، لست سکند و کافه بازار به عنوان مثال های خوبی از پلتفرم های موفق و پر مخاطب نام ببریم. همانطور که می بینید مهمترین ویژگی پلتفرم این است که به جای تولید و عرضه محصول، فضا و زیرساختی برای رابطه میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان یک محصول(کالا یا خدمات)ایجاد می کند.

پلتفرم قرار است با تطبیق دادن کارآمدتر عرضه و تقاضا با استفاده از تکنولوژی، هزینه تعامل میان تامین کنندگان و دریافت کنندگان کالاها و خدمات را کاهش دهند. برای همین کانون سردفتران و دفتریاران با پیش دستی و اقدامی حرفه ای به این حوزه مهم و به روز دنیا ورود کرده که تاثیرات آن را به زودی خواهیم دید.

*تعداد دفاتر اسناد رسمی استان خوزستان: ۳۶۵
*تعداد سردفتران و دفتریاران : ۷۲۰

به اشتراک بگذارید...

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد