×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
اجرای پیشنهاد کانون سیستان و بلوچستان از سوی شورای حل اختلاف استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، اعضای هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان سیستان و بلوچستان با معاون قضایی در امور شورای حل اختلاف استان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار مصطفی فرزانجو با گرامیداشت ایام اله دهه فجر و تبریک میلاد حضرت علی (ع) گفت: کانون استان به منظور تبعیین جایگاه سند رسمی و دفاتر اسناد رسمی بر اساس برنامه ریزی فصلی با مسئولین استان دیدار می کنند.

وی با ارائه گزارش عملکردی به آسیب شناسی سند عادی اشاره کرد و از سال سختی که بر دفاتر اسناد رسمی می گذرد سخن گفت و اظهار کرد: دفاتر اسناد رسمی استاد پیشنهاد مشاورحقوقی و استفاده از ظرفیت سردفتران و دفتریاران سطح استان بعنوان معتمدین و ریش سفیدان محلی جهت رفع اختلاف را

را ارائه می کند و همچنین خواستار ارسال اسناد اجرای احکام شورای حل اختلاف به کمیسیون تقسیم اسناد دولتی جهت ارجاع به دفاتر اسناد رسمی سطح شهرستان هستیم.

در ادامه حجت الاسلام علی بندانی با تشکر از اعضای هیئت مدیره کانون استان و گرامیداشت دهه مبارکه فجر و میلاد حضرت علی (ع) سند رسمی و ارتقا آن را موجب رضایتمندی مردم و حل اختلاف آنان عنوان کرد و گفت: خدمات دفاتر اسناد رسمی علیرغم مشکلات چند ساله اخیر که باید آسیب شناسی و بر طرف شود قابل تقدیر و ستایش است. در گذشته معتمدین و بزرگان محلی که مورد وثوق مردم بودند معاملات آنان را در دفاتر ثبت و ضبط می کردند و قانونگذار هم به خوبی از این عرف محلی استفاده و آن را تبدیل به قانون می کرد.

حجت الاسلام بندانی با استقبال از پیشنهاد کانون بعنوان استفاده از ظرفیت سردفتران و دفتریاران در حل اختلاف محلی؛ اجرای احکام شورای حل اختلاف استان را دستور دادند که اسناد اجرایی را جهت تقسیم به کمیسیون تقسیم اسناد دولتی ارجاع دهند.

 

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد