×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
افتتاح ساختمان کانون سردفتران و دفتریاران هرمزگان با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، حسن بابایی در مراسم افتتاح ساختمان کانون سردفتران و دفتریاران،اظهار کرد: قطعا با پلتفرم کاتب، موضوع جعل منتفی می‌شود. همچنین تلاش ما بر این است که خدمات به صورت غیرحضوری انجام شود یعنی افراد با همان گوشی‌های هوشمند خود بتوانند به خدمات دفاتر اسناد رسمی دسترسی داشته باشند و به نحو احسن خدمات دریافت کنند.

وی تاکید کرد: بیشترین خدمات رسانی ما در حوزه ثبتی، توسط دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود. کانون سردفتران و دفتریاران علاوه بر نظارت و کنترلی که از حیث تنظیم اسناد بر این دفاتر اسناد رسمی دارد، رابط بین سازمان ثبت اسناد و املاک و دفاتر است درواقع کانون سردفتران و دفتریاران مجری اجرای سیاست‌ها و راهبردهای ما در دفاتر اسناد رسمی است.

معاون رئیس قوه قضائیه افزود: الکترونیکی شدن، هوشمندسازی و برون سپاری خدمات ثبتی به دفاتر اسناد رسمی نفع کلانی هم برای سردفتران و دفتریاران و هم برای سازمان خواهد داشت.

در ادامه عبدالکریم حجاری رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان هرمزگان گفت: این ساختمان در مساحت ۱۴۰۰مترمربع در ۴طبقه شامل واحدهای اداری،سالن اجتماعات و مهمانسرا با اعتبار۲۲۰میلیارد ریال احداث شده است.

وی درادامه به مشکلات جامعه سردفتران و مطالبات دفتریاران اشاره کرد و با انتقاد از قانون تسهیل کسب وکار و افزایش دفاتر اسناد رسمی افزود: ما مخالف افزایش دفاتر اسنادرسمی نیستیم. مجلس قانونی به نام «تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» را تصویب کرد و قانونگذار وضع کرد که هرسال آزمون سردفتری برگزار و بدون محدودیت سردفتر جذب شود.اجرای این قانون و جذب بدون ظرفیت، دفاتر را به سمت ورشکستگی می برد و جعل، فساد و کلاه برداری را افزایش می دهد. وی خواستار اصلاح این قانون شد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان هرمزگان همچنین خواستار افزایش تعرفه ها شد و اظهار کرد: تعرفه های دفاتراسناد رسمی به ویژه اسناد قطعی غیرمنقول و وکالت های فروش در مقایسه با خیلی از مشاغل موازی بسیاراندک است و جوابگو هزینه های دفاتر نیست.این در حالی است که مسئولیت سردفتران درقبال اسناد رسمی بسیار بالا است وبا افرادی که اسناد عادی تنظیم می کنند قابل قیاس نیست.

حجاری گفت:تعرفه ها باید متناسب با تورم و شرایط اقتصادی سالانه تغییر کند این در حالی است که طبق قانون هر چهارسال یک بار تغییرمی کند.

صفدر کشاورز معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این مراسم، گفت: همراه با تکنولوژی و فناوری،این سازمان خودرا به تکنولوژی روز مجهز کرده است.

وی بر توسعه و گسترش فناوری ثبتی دردفاتراسنادرسمی تاکیدکرد.

کشاورز با بیان اینکه سکوی خدمات ثبتی «کاتب» به عنوان پیشخوان الکترونیکی شناخته می شود،اضافه کرد: با توجه به الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات عمومی در کشور، دفاتر اسناد رسمی هم باید به سمت و سویی بروند که خدمات خود را به صورت برخط به مردم ارائه دهند وگرنه توفیقی در عملکرد خود نخواهند داشت.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد