×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
بابایی: تنظیم سند خودرو نیاز به تسلط سردفتر دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران‌و دفتریاران حسن بابایی در حاشیه سفر به استان اصفهان از کانون سردفتران و دفتریاران این استان بازدید و در جلسه‌ای با معاونین خود و حضور تعدادی از سردفتران و دفتریاران استان شرکت کرد.

در این نشست امیرمسعود مرادی، سیامک بهارلویی و مجید شریف به نمایندگی از سران دفاتر اسنادرسمی استان در مورد لزوم به روزرسانی و تعدیل تعرفه‌ها، اصلاح آیین‌نامه، ضرورت تقسیم اسناد دولتی از طریق سامانه ثبت آنی، لزوم اصلاح و کاهش سقف تحریر برای دفاتر شهرها و حوزه‌های ثبتی کمتر برخوردار (کم‌درآمد)، اجرای کامل قانون پیش‌فروش ساختمان و تنظیم اسناد پیش فروش در دفاتر اسناد رسمی، جایگزین کردن دفاتر اسناد رسمی با مشاورین املاک از طریق تنظیم سند تعهد به بیع و لزوم درج محدودیت ناشی از اسناد تعهد به بیع در دفتر املاک برای جلوگیری از ایجاد سند معارض و لزوم رسیدگی به قطعی‌های مکرر و پیاپی سامانه و اصلاح زیرساخت‌های مربوطه مطالبی را مطرح کردند.

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پس از استماع پیشنهادات دستور رسیدگی و پیگیری این امور توسط معاونین سازمان را صادر کرد.

بابایی در سخنان خود با حمایت از نهاد بسیار مهم دفاتر اسناد رسمی، ایجاد هرگونه نظم حقوقی در سیستم قضایی و محاکم دادگستری را نیازمند توجه به اهمیت و توسعه سند رسمی دانست و گفت: از وضعیت خوب دفاتر اسناد رسمی در اصفهان و نظم و ترتیب قابل توجه دفاتر در این استان تشکر می کنم.

وی در ادامه گوشزد کرد که تنظیم سند خودرو و بسیاری از امور حقوقی مربوطه به آن مانند احراز هویت و رشادت فروشنده و خریدار (و در صورت لزوم انجام معامله توسط ولی یا قیم) و تعیین سهم الارث ورثه مالک متوفی نیاز به تسلط حقوقی و متصدی حقوقدان (سردفتر) دارد‌.

 

به اشتراک بگذارید...

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد