×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
جزئیات سیزدهمین جلسه شورای عالی کانون ها و جوامع سردفتری؛ از نحوه تنظیم وکالتنامه های تعویض پلاک تا برگزاری مراسم ۶ دی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران ودفتریاران، سیزدهمین جلسه هیات مدیره شورای‌عالی کانون ها و جوامع سردفتری کشور روز سه شنبه هفتم آذر ماه در محل کانون برگزار شد.

«مصطفی سرخیل» درباره مباحث مطرح شده در جلسه اظهار کرد: در رابطه با نامه جدید اداره کل امور اسناد و سردفتران سازمان درباره نحوه تنظیم وکالتنامه های تعویض پلاک خودرو باهماهنگی بعمل آمده، مقرر شد تا زمان ایجاد کد جدید تنظیم اسناد، تفویض وکالت وسائط نقلیه در سامانه، کماکان به روش قبلی انجام شود، ضمن آنکه اصلاح سامانه در این خصوص در جریان است.

سخنگوی شورای‌عالی افزود: در این جلسه اعضای شورای‌عالی که نمایندگان دفاتر اسناد رسمی کشور هستند تقاضای تسریع در اجرای فرمان تاریخی رهبرمعظم انقلاب در الزام به ثبت رسمی معاملات غیرمنقول را از مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار شدند. آن ها همچنین آمادگی کامل دفاتر و کانون را در حوزه فن آوری در این بخش برای اجرایی شدن کامل قانون موصوف اعلام کردند.

به گفته وی اعضای شورای عالی، فضای مجازی را رصد کرده و مطالبات همکاران و راهکارهای مناسب آنها را مطرح و پیگیری می کنند.

سرخیل گفت: رونمایی از پلتفرم کاتب که مراحل نهایی خود را طی می کند در دستور کار حوزه فن آوری کانون است. ضمن تشکر از واحد فناوری کانون به جهت انجام این کار بزرگ، پیگیری های لازم در این خصوص توسط اعضاءصورت گرفت.

سخنگوی شورای‌عالی با تاکید بر اینکه ما پیگیر مطالبات برحق همکاران در سراسر کشور هستیم، افزود: تمامی اعضای هیات مدیره بر این باورند که مطابق اساسنامه، سیاست‌های کلی را اتخاذ و ریل گذاری‌های لازم را انجام دهند.

وی همچنین بررسی آخرین وضعیت برگزاری اختبار از سوی هیات های اختبار و کارآموزی قبول شدگان، نظارت بر مهمانسراهای کانون های استانی، آخرین اقدامات در بازنویسی قانون دفاتر اسناد رسمی، بحث و بررسی درباره بودجه بخش های رفاهی و ورزشی را از دیگر دستورکارهای این جلسه برشمرد و بر پیگیری تا حصول نتیجه تاکید کرد.

سخنگوی شورای عالی همچنین به برگزاری مراسم ۶ دی (روز دفاتر اسنادرسمی) اشاره کرد و گفت: موضوع سرانه استان ها جهت برگزاری با شکوه مراسم ۶ دی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. این مراسم در همه استان ها برگزار خواهد شد.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد