×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
جزئیات مجمع عمومی فوق العاده شرکت «کاتب» منتشر شد؛ تعیین تکلیف سهام ممتاز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، جلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت کاتب در راستای اصلاح قسمت هایی از اساسنامه که مورد ایراد و ابهام قرار گرفته بود، در روز یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۷ در محل شرکت تشکیل شد.

به گفته امیر مسعود مرادی سخنگوی شرکت کاتب ایرانیان، از آنجا که با تشکیل شرکت در راستای اجابت خواسته دیرینه سران دفاتر و دفتریاران اولین گام برداشته شد، در کنار استقبال چشم گیر و قریب به اتفاق همکاران در سراسر کشور و اعطای قریب به یک هزار وکالت به منظور شروع روند سهامداری همکاران که باعث دلگرمی دست اندرکاران شرکت بود. لذا انتقادها و نقطه نظراتی به منظور بهبود و ارتقاء ساختار شرکت و توانمند سازی آن در اجرا، از سوی تعدادی از همکاران مطرح شد. از آنجا که پایه بنیادی شرکت بر مشارکت همه جانبه تمامی همکاران و استفاده از تجربه، تخصص و دانش آن ها بوده، پس از استماع و دریافت نظرات کتبی و شفاهی همکاران در فضای مجازی و حقیقی و پالایش این نظرات که با بررسی های بعمل آمده توسط هیات مدیره شرکت، دسته بندی موضوعی و محتوایی گردید، نهایتا مجمع در زمان مذکور برگزار تا با مداقه اعضای مجمع در نقطه نظرات در موارد لزوم اقدام نماید.

در ابتدای جلسه مجمع اقدام به انتخاب ناظرین و منشی کرد و با ریاست رئیس هیات مدیره رسمیت یافت. پس از آن سخنگوی شرکت به طرح مباحث و موضوعات کرد و پیرامون پیشنهادات و انتقادات مطروحه توضیحاتی بیان نمود. در پی آن هر یک از اعضا در خصوص موارد مورد نظر و یا موارد مد نظرخود توضیحاتی ارائه نمودند.

در نهایت در سه محور اصلاحات به رای گذارده شد:

۱- سهام ممتاز که صحبت های متعددی پیرامون آن مطرح شده بود مورد بحث قرار گرفت و با توجه به فلسفه وجودی آن و ضرورت اعمال نظارت در حفظ حقوق همکاران، ابقاء آن با اکثریت مطلق مورد تایید قرار گرفت، سپس در خصوص ویژگی ها و اختیارات آن نکاتی مطرح شد که نهایتا با توجه به توضیحات ارائه شده و به منظور رفع شبهات و ابهامات، پیشنهاد اصلاح عبارتی اساسنامه در خصوص تقلیل مدت اعمال سهام ممتاز در نظارت به مدت شش سال و قید مباشرت در اعمال اختیار مذکور، همچنین نداشتن هر گونه امتیاز مادی برای دارندگان سهام ممتاز، با اکثریت آراء به تصویب رسید.

۲- با عنایت به اینکه تعیین سهام ممتاز برای موسسین صرفا به منظور نظارت لازم برای تعیین مدیران بوده و تمامی سهام داران ممتاز بر این امر اذعان دارند، اما متاسفانه بعضا تفسیرهای ناصوابی از این امر شده بود لذا مجمع جهت اثبات اذعان خود مبنی بر نداشتن هیچ گونه امتیاز مادی در شرکت بیشتر از سایر همکاران، باتفاق قید سه برابری سهام ممتاز را حذف نمود، همچنین به جهت سهولت در تایید کاندیداهای هیات مدیره در اجرای نظارت تبصره ۲ ماده ۳۲ اساسنامه، نصاب تایید کاندیداهای هیات مدیره از چهار پنجم به سه چهارم تقلیل یافت.

۳- موارد دیگری که برای توانمند سازی فعالیت های شرکت مطرح بود از جمله در موضوع شرکت و نیز میزان سهام اعضا و نحوه تایید داوطلبین هیات مدیره به تصویب مجمع رسید.

در پایان بنظر می رسد با توجه به اصلاحات به عمل آمده نظرات قریب به اتفاق همکاران در خصوص اساسنامه تامین گردیده و اکنون نیاز است با هم دلی و همراهی، موتور محرکه شرکت برای ورود به فاز اجرایی، با اعطای وکالت توسط همکاران و عملیاتی نمودن فرآیند سهام داری همکاران سردفتر و دفتریار، در کنار تامین منابع مالی براساس شیوه نامه تدوینی شتاب بیشتری گرفته و همگی در به ثمر رساندن این نهال غرس شده که سالهاست به دنبال آن بوده ایم با جدیت و البته دقت بیشتر تلاش کنیم.

 

 

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد