×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
جزئیات هفدهمین جلسه شورایعالی؛ از افزایش حقوق بازنشستگان تا اعطای تسهیلات بانکی به دفاتر!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، هفدهمین جلسه هیات مدیره شورای‌عالی کانون ها و جوامع سردفتری کشور روز شنبه ۱۴ بهمن در محل کانون سردفتران ودفتریاران مرکز تشکیل شد.

«مصطفی سرخیل» سخنگوی شورای‌عالی درباره این جلسه گفت: در این جلسه در خصوص موارد ذیل بحث و بررسی عمل آمد و مقرر گردید پیشنهادات و مصوبات این شورا جهت عملیاتی شدن به مبادی ذیربط اعلام شود:
-برهماهنگی بیشتر کمیته پارلمانی و کانون های استانی در امور پارلمانی تاکید شد. خندانی رئیس شورای عالی از هماهنگی خوب کانون های استانی و کمیته پارلمانی در موضوع انتزاع تشکر و قدردانی نمود.
-ثبت نام ثنا از طریق دفاتر انجام شود و علت عدم امکان آن در دفاتر پیگیری عاجل صورت گیرد. تعیین تعرفه آن در سال آتی ضرورت دارد.
–با توجه به امکان ویرایش پاسخ استعلامیه ثبت، همکاران از پاسخ اولیه، حتما پرینت بگیرند. در باز طراحی جدید سامانه این مشکل برطرف خواهد شد.
-ضرورت تقسیم مکانیزه اسناد دولتی در باز طراحی سامانه
-از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی در تنظیم اسناد عادی موضوع ماده ۸۸ قانون ثبت استفاده شود. این موضوع در دستور کار جدی قرار گرفت.
-تنظیم قرارداد مشارکت مدنی ساخت و ساز مالی و غیر مالی بلامانع است. تنظیم تیپ قرارداد آن در دفتر حقوقی در دست پیگیری است.
-تنظیم سند تعهد به بیع بلا اشکال است. در باز طراحی هم دیده شده است. تنها اشکال آن در سیستم موجود، عدم امکان ارسال خلاصه معامله به دفتر املاک است. تنظیم آن در قالب قرارداد پیش فروش وجهه قانونی ندارد. نمونه بارگزاری شده در سایت کانون در تنظیم سند تعهد به بیع بلامانع است.
-موضوع کارآموزی قبول شدگان مرحله علمی در حال پیگیری است و نتایج مذاکره با جهاد دانشگاهی،آموزش دادگستری و دانشگاه شهید بهشتی به سازمان ثبت اعلام شده و منتظر اتخاذ تصمیم سازمان هستیم.
-نتایج حاصله از کارگروه افزایش عادلانه ومنطقی حق التحریر تا پایان هفته جاری به سازمان ارسال تا انشالله جهت اجرا در سال آتی آماده وابلاغ گردد .اعضای هیئت مدیره شورای‌عالی مراتب تقدیر وتشکر خود را از تشکیل هشت جلسه فشرده اعضای این کارگروه ابراز داشتند .
-در خصوص معافیت حق الثبت نیم درصد کاداستر شرکت های تولیدی و دانش بنیان با هماهنگی بعمل آمده مقرر شد الف) معافیت صرفا مربوط به نیم درصد کاداستر هست و نه ماده ۱۲۳ اصلاحی قانون ثبت. ب)صرفا در مورد اشخاص حقوقی قابل اجراست و نه در مورد اشخاص حقیقی که تسهیلات بخش تولیدی و دانش بنیان دریافت می کنند. ج-مرجع صالح برای تشخیص معافیت وزارت صمت در بخش تولیدی، وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن و نمایندگی معاونت فن آوری ریاست جمهوری در حوزه دانش بنیان و آن هم عالی‌ترین مقام اجرایی استان است که از طریق بانک عامل باید به دفاتر ارسال گردد.
-در موضوع اعطای تسهیلات بانکی به دفاتر پیگیری شد که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
-پیشنهاد افزایش مستمری بازنشستگان عزیز تا ۴۰ درصد در سال آینده
-ابعاد مختلف موضوع تجمیع بیمه ها مورد بررسی قرار گرفت با توجه به وضعیت خاص صندوق کانون نیاز به بررسی بیشتر دارد.
به گفته سرخیل، اعضای شورای‌عالی در ابتدا با تبریک ایام الله دهه فجر، هر یک به طرح مشکلات و مطالبات استان ها و نیز مطالبات صنفی فراگیر کشور پرداختند.
به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد