×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
جلسه بازنشستگان با مشاور رسانه ای کانون | کسایی زاده: در مدت زمان ۴۰۰ روز دو شاهکار تاریخی توسط کانون رقم خورد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، سید هادی کسایی زاده به دعوت جمعی از بازنشستگان کانون سردفتران و دفتریاران در این واحد حضور یافت و به سوالات آنها پاسخ داد.

وی افزود: به اعتقاد من سردفتران و دفتریاران بازنشسته سرمایه های طلایی کانون ها هستند که روابط عمومی نتوانسته از این ذخیره و گنجینه به نحو احسن بهره ببرد. بدیهی است در اجرای طرح تاریخ شفاهی دفاتر اسناد رسمی، خاطرات، ایده ها، تنقیح قوانین و مقررات، داوری و مسائل مشابه می توان از ظرفیت سرشار بازنشستگان کمال استفاده را برد.

مشاور رسانه ای کانون سردفتران و دفتریاران به نمایندگی از علیرضا تیمورپناه مدیر روابط عمومی با ارائه بخشی از گزارش عملکرد واحد روابط عمومی گفت: تلاش می کنیم بتوانیم با مردم ارتباط برقرارکنیم و این ارتباط می تواند روابط عمومی و کانون را در رسیدن به اهداف و خدمات خود کمک کند. قبلا هم پیشنهاد نصب تلویزیون های ال ای دی بزرگ در دفاتر اسناد رسمی را داده بودم. این موجب می شود که شهروندان در دفاتر اسناد رسمی از اخبار، آموزش ها و اطلاع رسانی های مرتبط با خدمات دفاتر به صورت شبکه ای منسجم مطلع شوند. همچنین پیگیر هستیم بتوانیم واحد ارتباطات مردمی کانون را تقویت کنیم.

سید هادی کسایی زاده اظهار کرد: نقدهایی در مورد هزینه ویژه نامه کانون از سوی برخی از بازنشستگان عزیز مطرح شد. در پاسخ باید بگویم که روابط عمومی کانون ویژه نامه ماهانه را به ویژه نامه فصلی و گاها ۴ ماه یک بار تبدیل کرده تا بتواند مطالب را غنی و حرفه ای منتشر کند. شما اگر ویژه نامه کانون را ورق بزنید هیچ مطلب تکراری و کپی مشاهده نمی کنید و هر صفحه آن برای خواندن حرف دارد. تلاش کردیم دیدگاه، صدا، نگاه و خدمات دفاتر به رویت و مشاهده مسئولان قوای سه گانه و دفاتر اسناد رسمی و مردم برسد. اما آنچه اهمیت دارد این است که هزینه کردن در تبلیغات و اطلاع رسانی سرمایه گذاری است و کانون سردفتران و دفتریاران با این اقدام مردم را نسبت به حقوق خود و خدمات دفاتر آشناتر می کند.

وی گفت: پس از فرمان رهبرانقلاب در مورد سلب اعتبار از اسناد عادی و تصویب طرح ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول برنامه های رادیویی و رسانه ای را برای تبیین این فرمان در دستور کار روابط عمومی قرارگرفت و اقدامات خوب تبلیغاتی را در حال اجرا داریم تا این فرمان محقق شود. بدیهی است که دفاتر اسناد رسمی مرجع ثبت اسناد رسمی هستند و این موضوع باید در کشور نهادینه شود. البته در این راه نیازمند مشارکت رسانه ملی، رسانه های مکتوب و سایبری و شهرداری تهران هستیم. اما متاسفانه در این حوزه بر خلاف تصورات بودجه و سرمایه زیادی مطالبه می شود. گاهی افراد حقیقی و حقوقی نگاهی به اطلاع رسانی و آموزش حقوق شهروندی ندارند و آن را به چشم تبلیغات می بینند و این اقدام آنها ما را وارد فضای قراردادهای گران تبلیغاتی می برند که از عهده کانون خارج است.

کارشناس روابط عمومی اظهار کرد: به جرات می گویم که مردم نیازمند آگاهی حقوقی به ویژه در حوزه ثبت رسمی اسناد هستند و همین بی اطلاعی ضررهای جبران ناپذیری به اموال و دارایی های مردم وارد کرده است. دست روابط عمومی و کانون هم در اطلاع رسانی گسترده به دلیل نگاه تبلیغاتی بسته است اما با تمام توان داریم یک ایده و طرح را آرام آرام پیاده می کنیم تا بتوانیم به بیش از ۱۵ میلیون ایرانی این اطلاع رسانی ها را برسانیم.

کسایی زاده در این جلسه به موضوع ساخت پلتفرم در کانون اشاره کرد و گفت: کانون سردفتران و دفتریاران در سالهای اخیر شاهکارهایی کرده که بعنوان روزنامه نگار منتقد آن را تحسین می کنم. موضوع تصویر برداری از دفاتر دستنویس یک کار جهادی بود که تمام تهدیدها در حوزه امنیت اسناد مردم را رفع کرد. حالا با استفاده از هوش مصنوعی و تبدیل این تصاویر به اطلاعات، مردم در آینده ای نزدیک به تمامی اسناد خود دسترسی خواهند داشت. از طرف دیگر طراحی پلتفرم اقدام هوشمندانه ای دیگری از سوی واحد فن آوری کانون و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بود. مردم دوست دارند اطلاعات و مراودات ثبتی خود در مورد اسناد و معاملاتشان در اختیار نهادهای امین (سازمان ثبت و دفاتر اسناد رسمی) باشد برای همین بهترین و مهمترین نهادی که می تواند متولی طراحی و اجرای پلتفرم خدمات دفاتر اسناد رسمی باشد کانون سردفتران و دفتریاران با نظارت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است. با رونمایی رسمی از این سامانه هوشمند شاهکار دیگری در حوزه دفاتر اسناد رسمی برای رفاه و آسایش و آرامش جامعه رقم خواهد خورد و این دو اقدام در کمتر از دو سال طول کشید که نتیجه تلاش هیات مدیره کانون و حمایت های ریاست و معاونان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ویژه تلاش های جناب علی خندانی و جناب علیرضا سلیمی نائینی است.

مشاور رسانه ای کانون سردفتران و دفتریاران گفت: حضور بازنشستگان دفاتر اسناد رسمی بعنوان نخبگان حقوقی در کنار استانداران، شهرداران، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا، هیات مدیره شرکت های خصوصی و دولتی می تواند از بروز بسیاری از فسادها، کلاهبرداری ها و خسارات مادی و معنوی جلوگیری کند. این موضوع باید در دستور کار واحد ویژه بازنشستگان کانون قرارگیرد که با همفکری و همکاری کانون ها و ظرفیت ارتباطات هیات مدیره و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بعنوان یک پیشنهاد و طرح به هیات دولت تقدیم شود.

به اشتراک بگذارید...

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد