×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
حاجی دلیگانی: طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در مجمع تشخیص تغییر جدی نکرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، «حسینعلی حاجی دلیگانی» درباره آخرین وضعیت بررسی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، گفت: بحث الزام به صدور اسناد رسمی و به رسمیت شناختن اسناد رسمی بسیار مهم است. مقام معظم رهبری هم بار‌ها روی این بحث تاکید فراوانی کرده‌اند.

وی افزود: ثبت رسمی معاملات باعث می‌شود سالیانه ده‌ها هزار پرونده قضایی و شکایت و دعوا کاهش پیدا کند. در این صورت دیگر افراد می‌دانند کسی نمی‌تواند درباره آن اموال مدعی باشد و زمین، خانه یا ملکی که دارند، به نام افراد دیگری زده شود.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید سند رسمی را تثبیت کنیم. الان مباحثی در این مورد در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است. بنده در این باره پرسیدم و درباره آخرین وضعیت طرح مذکور در مجمع تشخیص مصلحت نظام باید بگویم که مجمع در حال بررسی طرح است و هنوز مجمع مصوبه‌ای نداشته است که آسیب جدی به مصوبات مجلس شورای اسلامی درباره این طرح بزند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث اصلی ما این است که اگر فردی از حالا به بعد سند قولنامه‌ای آورد و دچار اختلاف شد، این دیگر در محاکم جمهوری اسلامی ایران قابلیت رسیدگی ندارد. اگر افراد می‌خواهند از پشتوانه قانونی در این حیطه در کشور برخوردار باشند، باید برای دریافت سند رسمی اقدام کنند تا از حمایت قانون هم برخوردار باشند.

وی بیان کرد: امیدواریم مجمع تشخیص مصلحت نظام هم کمک کند تا هر چه زودتر این طرح به نتیجه برسد که یکی از کار‌های بزرگ و دستاورد‌های مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم است. اگر اختلاف نظری هم وجود دارد باید با نظر کارشناسی به تفاهم برسیم.

 دانشجو
به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد