×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
دیدار رئیس کانون آذربایجان غربی با رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، در این نشست علی عادلی به تالی ایراد اجرای قانون تسهیل مجوزهای کسب‌وکار در خصوص جذب سردفتران جدید اسناد رسمی اشاره کرد و گفت: در این شرایط که اصولاً باید روحیه نشاط و امید به جوانان تزریق شود؛ سردفترانی که جذب می‌شوند پس از تقبل هزینه‌های کلان تأسیس دفترخانه، به دلیل عدم همخوانی هزینه و درآمد، دچار یاس و سرخوردگی شده و این امر موجبات نارضایتی بیشتر درزمینهٔ اشتغال جوانان را فراهم می کند.

وی گفت: متاسفانه در بستر عمومی زمینه اشتغال سردفتران جدید فراهم نشده و نه‌ تنها هیچ سندی به اسناد دفترخانه اضافه نشده بلکه اخیراً بدون هیچ‌گونه تغییر یا اصلاح ماده‌قانونی مربوط، سند خودرو هم از دفترخانه‌ها گرفته شد که موجب تعدیل نیرو در دفترخانه‌ها شده است.

علاوه بر این تاکنون، عملاً واسپاری درخوری به دفاتر اسناد رسمی صورت نگرفته و این مسئله کاملاً غیر کارشناسی بوده و تبعات سنگینی را درپی خواهد داشت. وانگهی اجرای قانون تسهیل، ساختار حقوقی و ثبتی کشور را هم به مخاطره انداخته و آرامش و امنیت حقوقی جامعه را خدشه‌دار خواهد نمود که به هیچ وجه قابل اغماض نیست.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد