×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
دیدار هیأت مدیره کانون فارس با رئیس سازمان‎ ثبت اسناد و املاک کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، در این جلسه که با حضور حسن بابائی ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کشاورز معاون املاک سازمان، کیانی مدیرکل امور اسناد سازمان، هاشمی مدیرکل ثبت فارس، احمدی معاون امور اسناد اداره کل ثبت فارس و اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران فارس برگزار شد، موضوعات و مسائل مرتبط با دفاتر اسناد رسمی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

ابتدا اباذرفرد رئیس کانون فارس چالش‌ها، مشکلات و دغدغه‌های صنفی از جمله: قانون تسهیل و نحوه جذب سردفتران جدید، صندوق بیمه کانون، قطعی مکرر سامانه و نارضایتی مردم و همکاران، اهتمام در تصویب قانون الزام به ثبت رسمی معاملات غیرمنقول با حفظ صلاحیت انحصاری دفاتر اسناد رسمی، توسعه سند رسمی و واسپاری امور به دفاتر و  لزوم تدوین قانون جامع دفاتر اسناد رسمی را مطرح و خواستار رسیدگی به این موضوعات تا حصول نتیجه مطلوب شد.

در ادامه این جلسه سایر اعضای هیات مدیره؛ ساجدی و قره چاهی موضوع قطعی مکرر سامانه و لزوم سیستمی شدن تقسیم اسناد و نوروزی موضوع اصلاح شرایط بازنشستگی بانوان در آئین نامه را مطرح و محمدخانی عضو دفتریار خواهان واریز آنلاین ۱۵ درصد سهم دفتریاران شدند که رییس سازمان ثبت اظهار کرد؛ این موضوع در دستور کار قرار دارد تا سهم دفتریار بصورت ماهیانه از تحریر کسر و به حساب وی واریز شود و انشاله تا آبانماه اجرایی می شود.

پس از شنیدن صحبت اعضای هیأت مدیره، ابتدا کشاورز، معاون املاک سازمان ثبت به سوالات پاسخ داد. همچنین بابائی، رییس سازمان ثبت با اعلام اینکه موارد مطروحه جزو دغدغه‌های سازمان هم بوده و بطور مستمر تلاش می کنند تا مشکلات را به حداقل برسانند، گفت: ما درحال گذار از ثبت سنتی به ثبت مدرن هستیم، در این راه به دنبال بازطراحی سامانه های الکترونیک سازمان هستیم تا پاسخگوی حجم بالای خدمات الکترونیک باشد.

او اعلام کرد: واسپاری امور به دفاتر و توسعه سند رسمی مطلوب سازمان بوده و درلایحه برنامه هفتم توسعه و سایر موارد، این مهم را مورد توجه قرار داده ایم.

بابایی افزود: سردفتران و دفتریاران قشر خدوم و زحمتکش جامعه و مورد حمایت ما هستند و تلاش می‌کنیم تا مشکلات و دغدغه های این عزیزان به حداقل برسد.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد