×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
رئیس‌ دادگستری آذربایجان غربی: دفاتر اسناد رسمی آرایش خدمت گرفته و به‌صورت جهادی وارد عمل شوند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، اعضای هیئت‌مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان آذربایجان غربی با ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، ابتدا هیئت‌مدیره کانون استان آذربایجان غربی، انتخاب رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی به‌عنوان مدیر قضایی نمونه و برتر ملی قوه قضائیه را به وی تبریک گفته و ضمن آرزوی توفیق روزافزون در جهت خدمت‌رسانی هر چه‌بهتر به مردم همیشه درصحنه، مراتب تقدیر و تشکر و هم‌چنین خرسندی خود را از این انتخاب بجا و شایسته اعلام و ابراز داشتند.

در این دیدار ناصر عتباتی در خصوص فرمان اخیر رهبری اظهار نمود: فرمان مقام معظم رهبری در خصوص تصویب طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، قطعاً باید اجرا گردد و دفاتر اسناد رسمی بایستی در این خصوص آرایش خدمت گرفته و به‌صورت جهادی وارد عمل شوند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری یکی از دغدغه‌های حاکمیت و نظام عدالت محور قوه قضاییه، قراردادهای عادی است که سرمنشأ فسادهای بزرگی در جامعه هستند. پیش‌بینی می‌کنیم با حذف این قراردادها قریب به ۴۰ درصد پرونده‌های دستگاه قضایی کشور کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به ماده ۱۲۸۷ قانون مدنی بیان کرد: سند رسمی سندی است که نزد ادارات ثبت و اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی تنظیم‌شده باشد. خوشبختانه دفاتر اسناد رسمی با گستردگی جغرافیای بسیار مناسبی در سطح کشور در دسترس مردم بوده است. تصویب این قانون در مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از دغدغه‌های حاکمیت و نظام قضایی را پایان می‌دهد. در صورت تصویب این قانون سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور و دفاتر اسناد نسبت به رسمی نمودن اسناد املاک مردم به شکل جهادی وارد عمل می‌شوند و متعاقب آن جلو بسیاری از جرائم مشهود اجتماعی در این زمینه گرفته می‌شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان آذربایجان غربی، نقش رسانه‌ها را در تشویق و ترغیب مردم به جهت ثبت اموال غیرمنقولشان را در دفاتر اسناد رسمی بی‌بدیل توصیف کرد و گفت: رسانه‌ها با آگاهی بخشی به مردم جلو رانت و فساد و زمین‌خواری و کلاهبرداری و… را می‌گیرند و به‌تبع آن آرامش و امنیت روحی و روانی را در جامعه حاکم می‌کنند.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد