×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
رئیس دادگستری: سردفتران پیشنهادهای اصلاحی خود را به دادگستری‌ها ارائه کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، اعضای هیات مدیره و تعدادی از اعضای جامعه سردفتران و دفتریاران غرب استان تهران به همراه رئیس حوزه ثبتی رباط کریم با حضور در دادگستری شهرستان، با عادل رحمانی، رئیس کل دادگستری رباط کریم دیدار و گفتگو کردند.

رحمانی در این دیدار، بر لزوم ثبت رسمی املاک و معاملات مرتبط با آن تاکید کرد و گفت: اگر ثبت رسمی اموال منقول و غیرمنقول فراگیر شود، بسیاری از مشکلات و دعاوی برطرف خواهد شد. امروزه به لحاظ آماری یکی از ۱۰ خواسته اول تمامی حوزه‌های قضایی، دعاوی مرتبط با الزام به تنظیم سند یا اثبات مالکیت است.

وی همچنین بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی با اداره ثبت و دفاتر اسناد رسمی تاکید کرد و اضافه کرد: اجرای قانون حدنگار و صدور سند کاداستری برای همه املاک باید با همکاری مستمر ادارات جهادکشاورزی، اوقاف و شهرداری‌ها محقق شود و نباید به واسطه عدم همکاری این دستگاه‌ها، مانعی بر سر راه توسعه سند رسمی املاک ایجاد شود. وی در پایان از سردفتران درخواست کرد تا نظرات اصلاحی خود را در حوزه‌های مرتبط به صورت مداوم به دادگستری ارائه کنند.

در این جلسه، سردفتران حاضر به بیان برخی چالش‌های این حوزه، مانند مشکلات ناشی از استعلام مالیاتی اراضی زراعی و باغی و عدم همکاری اداره اوقاف در خصوص برخی اراضی موقوفه اشاره و خواستار مساعدت رئیس دادگستری در شورای تامین و شورای اداری شهرستان برای رفع این مشکلات شدند.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد