×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
رونمایی از تمبر اختصاصی روز دفاتر اسناد رسمی | سعادتیان: آرزو داریم مجلس خدمات بیشتری به دفاتر اسناد رسمی محول کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، سعادتیان معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طی سخنانی در این همایش با بیان اینکه وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان نهاد حاکمیتی تثبیت مالکیت‌ها، اعتبار بخشی به سند، ثبت مالکیت‌ها و برندها و اجرای اسناد رسمی است اظهار کرد : سردفتری تجارت نیست، برای همین سردفتران از فعالیت تجاری منع شده اند.

وی با اشاره به ضرورت شناخت ظرفیت های برون سپاری و امکان مشارکت دفاتر اسناد رسمی در ارائه خدمات قضائی و ثبتی گفت : هیچ کس منکر افزایش تعداد سردفتران با توجه به جمعیت نیست ولی آرزو داریم تا مجلس شورای اسلامی با شناخت ظرفیت‌های برون سپاری، برخی خدمات هم‌چون حدنگار یا کاداستر و صدور گواهی حصر وراثت را به دفاتر اسناد رسمی محول کند تا تعدیلی برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوز کسب‌وکار شود.

سعادتیان با بیان اینکه طرح حدنگار الگوی مناسبی برای معرفی فعالیت ثبتی است اظهار کرد : امروزه شاهد حدنگاری بیش از ۹۹ درصد اراضی ملی کشور و بیش از ۴۰ در صد اراضی زراعی هستیم که طی دو سال گذشته علی رغم مخالفت‌های جدی انجام گرفته است. در این طرح، اطلاعات عرصه، مکانی و حقوقی افراد جمع‌بندی می‌شود و نقطه به نقطه کشور دارای شناسه یکتای اختصاصی و موقعیت جغرافیایی می‌شوند.

وی در ادامه با اعلام افتخار آفرین بودن پیشرفت و توسعه ارائه خدمات الکترونیکی در سازمان ثبت افزود: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، شاهد سه دوره در حوزه ثبت اسناد بوده‌ایم که گذر از خدمات سنتی به الکترونیکی، و از الکترونیکی به هوشمند شدن تحول نوینی در این عرصه ایجاد کرد . وی یادآور شد: دفاتر رسمی کشور به طور میانگین روزانه بالای ۶۵ هزار فقره خدمت شامل اسناد رسمی و ازدواج وطلاق ارائه می‌دهند.

یعقوب هوشیاری، سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان شرقی نیز در ادامه از صدور سند مالکیت برای دو میلیون‌ و ۸۰۰ هزار هکتار منابع طبیعی در استان خبر داد.

وی تصریح کرد: طبق اعلام معاونت امور اراضی استان، حدود یک میلیون‌ و ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان داریم که حدود ۴۰ درصد از آن تثبیت شده و برای ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی نیز سند صادر شده است.

گفتنی است در پایان این همایش معاون امور اسناد سازمان از تمبر اختصاصی روز دفاتر اسناد رسمی رونمایی گردید.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد