×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
سرخیل: صدور مجوز سردفتری باید با احراز صلاحیت و بدون شتابزدگی باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، جلسه دیدار اعضای هیئت مدیره کانون سردفتران ودفتریاران اسناد رسمی استان مرکزی با شهرام تقدم مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان مرکزی و محمدعلی حمزه لو معاون امور اسناد و خانم عزیزی کارشناس مسئول امور اسناد و سردفتران و جانشین دادستان انتظامی سردفتران ودفتریاران استان و سایر مسئولین ذیربط در روز شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ برگزار شد.

مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان مرکزی در این دیدار با تبریک سال جدید به حاضرین از اهتمام کانون استان در موضوع تصویر برداری از دفاتر دست‌نویس و تمدید توکن دفاتر مراتب تقدیر وتشکر خود را اعلام کرد وافزود: با هم افزایی وهمکاری و تعامل مثبت کانون واداره کل و همچنین عملکرد جهادی، اقدامات هوشمندانه و تعامل اثر بخش درون و برون دستگاهی، خدمات ثبتی در طول سال گذشته به بهترین نحو ارائه و موجب به اخذ رتبه های خوبی در حوزه های مختلف ثبتی و حدنگاری املاک و اراضی ملی استان شد.

وی با اشاره به موضوع اصلاح نرخ تعرفه حق التحریر دفاتر از حذف بند الحاقی ۱ تبصره ۱۰؛ قانون بودجه اظهار خرسندی کرد و درادامه بر تسریع روند مکانیزه شدن کامل امور دفاتر تاکید کرد.

حمزه لو معاون امور اسناد هم ازکاهش آمار پرونده های تخلفات دفاتر اسناد رسمی استان خبر داد و گفت: دفاتر استان مرکزی از سلامت کار خوبی برخوردارند و آمار تخلفات دفاتر به صفر می رسد. عزیزی جانشین دادستان انتظامی در این نشست بر همکاری وهم افزایی بیشتر دفاتر با بازرسین در ارائه بهتر خدمات به مردم ومراجعین تاکید کرد.

مصطفی سرخیل رئیس کانون سردفتران ودفتریاران استان مرکزی هم با عرض تبریک سال جدید به هماهنگی کامل کانون واداره کل ثبت استان در امر تصویر برداری از دفاتر وتمدید امضای الکترونیکی و سایر مأموریت‌های محوله ازجمله تشکیل کمیسیون تقسیم اسناد در تمامی واحدهای ثبتی استان در سال گذشته اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: مفهوم سند رسمی الکترونیک در راستای نوآوری وبروز شدن دفاتر باید در اولویت کاری قرار گیرد و در این حوزه ابتکار عمل پیش‌دستانه و میزبانی سایت ها و سامانه های الکترونیکی ثبت اسناد باید در اختیار کانون وبا نظارت وحمایت سازمان ثبت وقوه قضائیه باشد.

سرخیل بیان داشت: دیگر دوران دنباله رو بودن به سر آمده و دفاتراسناد رسمی باید در زمینه هوش مصنوعی و فرآیند الکترونیکی شدن گام های رو به جلو وپر سرعتی را بردارند چرا که تنوع نیازهای جامعه امروز بشری به فراخور امکانات باید دستمایه تحول وتعالی در آینده گردد.

وی در مورد مجوز های در حال صدور سردفتران جدید که دغدغه اصلی نظام حقوقی کشور شده اظهار کرد: صدور مجوزهای جدید سردفتری موضوع قانون تسهیل باید با احراز دقیق صلاحیت علمی و عملی سردفتران جدید همراه باشد و به امانت سپردن و تکفل امر مهمی چون تنظیم وثبت اسناد رسمی که با مقوله امنیت اقتصادی وامنیت و بهداشت قضایی مرتبط است به افراد واجد شرایط واهل آن صورت گیرد و در این مقوله شتابزدگی وتعجیل روا نیست.

در ادامه سایر اعضای هیئت مدیره ضمن بیان نقطه نظرات خود و دیدار با روسای واحدهای ثبتی اراک ومسئولین واحدهای اجراء وثبت شرکت‌ها آمادگی کامل خود را برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت ارائه این خدمات در دفاتر اسناد رسمی در محل کانون اعلام داشت.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید...

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد