×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
سفر به مراغه و گفتگوی هیات مدیره کانون آذربایجان شرقی با همکاران دفاتراسنادرسمی

دیدار هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان آذربایجان شرقی، حمود حسن زاده، صمد احمدلو و حمداله حاتم زاده بخشایش به نمایندگی از هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی در سفری به شهرستان مراغه با حضور در مزار مرحوم دکتر حسین مجیدی سردفتر فقید ۲۱ مراغه با ابراز همدردی با اعضای خانواده آن مرحوم و نثار فاتحه ای یاد و خاطر او را گرامی داشتند.

پس از آن در جلسه با همکاران در این شهرستان حضور یافتند. در این جلسه ابتدا جمعی از همکاران شهرستان مراغه با انتقاد از اختلالات سامانه ثبت آنی که می تواند زمینه حرکات و حرفهای عوامانه و پوپولیستی علیه سند رسمی و دفاتر اسناد رسمی را فراهم کند مطرح و درعین حال از اجرای ماده ۱۳ قانون ثبت پیرامون تعلیق سران دفاتر و دفتریاران به محض صدور کیفرخواست در مراجع قضائی که عمدتاً زمینه ساز طرح شکایت‌های واهی و در عین حال آسیب های روحی، روانی، مالی و حیثیتی را موجب می شود از جمله مشکلات دفاتر دانستند.

همکاران شهرستان مراغه خواستار جلسات مستمر هیئت مدیره با همکاران شهرستانی، فراهم کردن امکانات رفاهی و ورزشی، استفاده ازعلم وتکنولوژی روز در فعالیت دفاتر اسناد رسمی، اتخاذ رویه‌ی واحد در مسائل اختلافی و استعلامات دفاتر را ازجمله مطالبات خود عنوان کردند. پس از استماع صحبت‌های همکاران شهرستان مراغه، محمود حسن زاده ریاست کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر حسین مجیدی همکار فقید ۲۱ مراغه و شاعر پر آوازه کریمی مراغه ای بر بروزرسانی دفاتر و مشارکت همگانی با توجه به نیازهای جامعه در فعالیت دفاتر اسناد رسمی تأکید نمودند.

ریاست کانون استان سکوت و انفعال را آسیبی بزرگ برای دفاتر دانسته و توسعه دفاتر اسناد رسمی را مشروط بر پویایی در تمامی حوزه های آن دانست.

وی با اشاره به موضوعاتی که در سفر اخیر ریاست ثبت اسناد و املاک کشور به استان مطرح کرده بود اظهار کرد: همواره پیگیر مشکلات و مطالبات همکاران از مقامات و مراجع ذیصلاح بوده است.

حسن زاده بر اصلاح قانون دفاتر با اولویت رعایت حقوق حقه همکاران تأکید نموده و تعمیرات ساختمان کانون را از موجبات تأخیر دربرگزاری جلسات مشترک و نیز کارگاه‌های آموزشی عنوان کرده و اظهار کرد: به زودی با اتمام تعمیرات مزبور جلسات مشترک و نیز کارگاه‌های آموزشی از سرگرفته خواهد شد.

ریاست کانون در پایان صحبت‌های خود تشکیل جلسات هم اندیشی با همکاران مستقر در شهرستان‌ها را جزء برنامه‌های هیئت مدیره کانون دانسته و اظهار کرد: جلسات هم اندیشی با همکاران قطعاً مثمر ثمر بوده و در بروزرسانی و توسعه اسناد رسمی نیزمؤثر خواهد بود.

در ادامه صمد احمدلو نائب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی با تقدیر و تشکر از همکاران محترم شهرستان مراغه در خصوص برگزاری جلسه هم اندیشی، با اشاره به اینکه، برگزاری جلسات دوره‌ای هیئت مدیره در شهرستان‌ها به جهت رسیدگی به مشکلات همکاران شهرستانی، جزء اهداف و برنامه‌های انتخاباتی این دوره از هیئت مدیره کانون استان می باشد بر لزوم تقویت جایگاه کانون‌های استانی با اصلاح قانون دفاتر تأکید کرد.

نائب رئیس کانون استان باپاسخ به سؤالات حقوقی همکاران شهرستان مراغه، با اشاره به اینکه می‌باستی سؤالات حقوقی همکاران به صورت جامع و مکتوب به کانون ارسال گردد اظهار داشتند گرچه اصلاح قانون دفاتر، کاری طاقت فرسا و زمان برمی‌باشد اما اصلاح و تصویب نهایی آن از اوجب واجبات است.

وی در پایان اجرای قانون تسهیل را موجب به هم ریختگی ساختار حقوقی کشور و برخلاف اقتضائات جامعه تلقی کرد.

حمداله حاتم زاده بخشایش عضو هیئت مدیره کانون نیز با بیان اینکه معرفی نمایندگان کانون در هیئت‌های حل اختلاف بدوی و تجدید نظر امور مالیاتی در تمامی شهرستان‌های استان در دستور کار کانون می باشد، بر ضرورت هم افزایی و برگزاری جلسات آموزشی در زمینه‌ی مسائل حقوقی و مالیاتی دفاتر تأکید کرد.

حاتم زاده بخشایش اظهار کرد: می‌بایستی دفاتر از توسعه عملی اسناد استقبال کرده و به نیازهای مردم با تنظیم اسناد مرتبط توجه نمایند.

وی در ادامه از تلاش کانون سردفتران و دفتریاران استان در راستای عملی نمودن دستور معاونت محترم پیشگیری از وقوع دادگستری استان مبنی بر صدور شناسنامه فنی در شهرداری‌های شهرستان‌ها جهت تنظیم اسناد پیش فروش ساختمان خبر داده و اظهار داشتند کانون استان ازهیچ تلاشی جهت حل مشکلات همکاران و تقویت اسناد رسمی دریغ نخواهد کرد.

به اشتراک بگذارید...

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
  1. مهدی سجادی‌فر

    با درود
    تلاش‌های همکاران بزرگوارمان در کانون استان آذربایجان شرقی در جهت اعتلای جایگاه کتابت بالعدل، شایسته تحسین است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد