×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
سلیمی نائینی: تیرماه پلتفرم خدمات دیجیتال ثبتی رونمایی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، در بخش دوم پانزدهمین مجمع عمومی شورای عالی کانون ها و جوامع سردفتری کشور علیرضا سلیمی نائینی نایب رئیس سابق کانون سردفتران و دفتریاران و رئیس واحد فن آوری اطلاعات کانون گفت: با مروری سریع بر تحولات حوزه فناوری و ارتباط آن با ارایه خدمات در جامعه، در می یابیم که زمان تغییر ساختار ارایه خدمت در دفاتر اسناد رسمی فرا رسیده و امروز در این راه ارزشمند، گامهای مهمی برداشته شده است.

سلیمی نائینی با اشاره به نقش و جایگاه پلتفرم ها در ارتقای سطح خدمات به مردم با اشاره به الزام حرکت در این مسیر تاکید کرد: راه پیش روی ما، انتخاب نیست، الزامی است که باید به سمت آن برویم و ساختار ارایه خدمات در دفاتر اسناد رسمی را متحول نماییم و چنانچه اندیشه ای با هر منطق و استدلال به تقابل با این تغییر ساختار حرکت کند، محکوم به حذف خواهد بود.

علیرضا سلیمی نائینی اظهار کرد: امروز دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران باید جایگاه خود را در حوزه اقتصاد دیجیتال پیدا و تثبیت نماید و مسوولیت تامین هرگونه زیرساخت مدنظر را عهده دار شود.
وی با اشاره به تکالیف کانون سردفتران و دفتریاران افزود: این نگاه که صرفا” مسوول تامین هزینه های بیمه و بازنشستگی هستیم نگاهی کاملا خطاست. شاید بزرگترین خطای فکری و عملی این بوده است که جایگاه خود را با چند تکلیف و وظیفه مقرر در حدود هشتاد سال قبل غیرقابل خدشه می دانستیم.

مدیر فناوری اطلاعات کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به معضلات اقتصاد دفاتر اسناد رسمی افزود: امروز سهم اقتصاد دفاتر اسناد رسمی از خدمات دیجیتال در جامعه تقریبا صفر است و با ادامه این فرآیند ، هیچ معجزه ای نمی تواند چرخ اقتصاد دفاتر اسناد رسمی را به حرکت درآورد.

نایب رییس سابق کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به انتظارات به حق دفاتر اسناد رسمی در ارتقای سطح خدمات و تکثر سرویسهای مختلف در دفاتر اسناد رسمی تاکید کرد: این انتظارات، تا زمانی که در مسیر تامین زیرساختهای آن گامی بر داشته نشود و کانون سرمایه گذاری لازم در این بخش را تخصیص ندهد، محقق نخواهد شد و هر روز باید شاهد این باشیم تا علاوه بر محروم ماندن دفاتر اسناد رسمی از خدماتی که می تواند در سبد خدماتی_اقتصادی دفاتر اسناد رسمی قرار گیرد، به صلاحیتهای فعلی ما نیز تعرض گردد.

مدیر فناوری اطلاعات کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به تهیه تحول فناوری در سال ۱۳۹۹ تاکید کرد، این طرح بر اساس نیازهای روز و افق ۱۵ ساله دفاتر اسناد رسمی تهیه شد و علیرغم طرح بسیاری از مطالب و ادعاهای ناصحیح ، با حمایت رییس محترم کانون و اکثریت اعضای وقت هیات مدیره ادامه یافت و امروز مدعی هستیم که چنانچه هر مسوولیتی در سطح ملی به دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران محول شد، تمام زیرساختهای فنی آن آماده و مهیاست.

سلیمی نائینی با تشکر فراوان از یکایک اعضای هیات مدیره فعلی تاکید کرد: اعضای محترم هیات فعلی به دور از هر گونه ادعا و هیاهو با منطقی صحیح و نگاهی دقیق به شرایط فعلی دفاتر اسناد رسمی و خطرات جدی پیش رو، نگاهی کاملا حمایتگرانه از این عرصه دارند که باید از یکایک این عزیزان قدردانی نمود.

علیرضا سلیمی نائینی اظهار کرد: امیدواریم ظرف دو ماه آینده بتوانیم از پلتفرم خدمات دیجیتال ثبتی رونمایی و شاهد نسخه ای جدید از سامانه ثبت الکترونیک اسناد در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ باشیم.

مدیر واحد فن آوری کانون سردفتران و دفتریاران در مورد قطعی سامانه ها گفت: متاسفانه از آنجا که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پیشانی ارایه خدمات در دفاتر اسناد رسمی قرارگرفته است، بسیاری از مشکلات و قطعی سرویسهای سایر دستگاهها به پای این سازمان نوشته می شود که دور از انصاف است.

سلیمی نائینی با اشاره به طرح دفاتر اسناد رسمی مجازی تاکید کرد، انتظار داریم با طرح های در دست اقدام، به زودی شاهد این باشیم تا در کنار فعالیت هر دفاتر اسناد رسمی در فضای واقعی شاهد فعال شدن یک دفتر اسناد رسمی مجازی با همان شرح خدمات و وظایف باشیم.

نایب رییس سابق کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره تغییر ساختاری خدمات در دفاتر اسناد رسمی افزود: با همه احترام و اعتباری که برای پیشینه ارایه خدمات در دفاتر اسناد رسمی قائل هستیم، این پیشینه با همه عظمت خود در حال پیوستن به تاریخ است و به زودی دوره ای جدید در تاریخ سراسر خدمت و افتخار دفاتر اسناد رسمی آغاز خواهد شد.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد