×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
پیام «بابایی» به مجمع عمومی شورایعالی| تفویض اختیار به کشاورز و هاشمی دادم گره ها را بازکنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، حسن بابایی در پیامی تصویری به پانزدهمین مجمع عمومی شورای عالی کانون ها و جوامع سردفتری ابراز امیدواری کرد که نتایج این نشست به برکت حضور در جوار مضجع نورانی امام رئوف، آثار و برکات خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ اقدامات بسیار خوبی در حوزه کانون ها و جوامع سردفتری صورت گرفت، اظهار کرد:  اگرچه این دستاوردها خوب است اما نیازمند بازطراحی، هم اندیشی و تصمیمات خوب برای سال جدید و سنوات آینده هستیم.

بابایی افزود: رایزنی هایی با علی خندانی رییس کانون سردفتران و دفتریاران در زمینه برنامه های آتی داشتیم و به طور قطع برای پیشبرد امورات بیش از هر زمان دیگری نیازمند انسجام، هماهنگی، همدلی و وحدت هستیم، به نظرم این این اولین اقدامی است که باید هر چه سریعتر عملیاتی کنیم.
معاون قوه قضائیه ادامه داد: اگر این همدلی نباشد پیشبرد اهداف و راهبردهای کلانی که سران دفاتر که برای رسیدن به آن این جلسات را تشکیل میدهند با کندی همراه خواهد شد. بحث اصلاح قوانین، آیین نامه ها، مقررات و بخشنامه ها هم در سازمان با جدیت پیگیری می شود و انتظار داریم این همفکری لازم از سوی کانون ها و شورایعالی با سازمان انجام شود.
بابایی با بیان اینکه قوانین ما کارآمدی لازم را ندارد چرا که مربوط به بیش از ۴۰ سال قبل است، افزود: اصلاح آیین نامه ها و به روزرسانی آن ها به جد در حال پیگیری است و از نظرات سردفتران بسیار استفاده شده است.
وی در بخش دیگری از پیام خود درباره بخشنامه ها گفت: حجم قابل توجهی از بخشنامه ها ناسخ و منسوخ هستند، سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد، تنقیح بخشنامه ها نیازمند پیگیری مجدد و به روزرسانی است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  اظهار کرد: موضوع ساختار و تشکیلات نیازمند بررسی و پیگیری در اجلاسیه مشهد است. پیشنهاد دادم قبل از تشکیل اجلاسیه، کمیته ها، کارگروه های مختلف، اعضاءرئیس و دستورکارها مشخص باشد و پیش نویس اولیه از قبل تهیه شود، یعنی عزیزان خالی از ذهن و ایده نباشند. پیشنهاد من این است که این کارگروه ها در حوزه فناوری و بهبود روش ها حتما نیاز است در این حوزه بهبود روش ها و کارکردها که با بحث فناوری بسیار ارتباط دارد جلسات به شکل کارشناسی و فنی تشکیل شود.
معاون رئیس قوه قضائیه افزود: حضور معاونان محترم سازمان آقایان هاشمی و کشاورز در مجمع مشهد فرصت مغتنمی است که یک بازبینی مجدد در فرایند روش ها داشته باشیم و هر جا ضرورتی ندارد و برای سردفتران و دفتریاران ایجاد معضل می کند، حتما اصلاح کنند و این اختیار را به این دو معاونم تفویض می کنم تا این فرایندها حتما اصلاح شود.
بابایی گفت: در حوزه ساختار و تشکیلات که پیشنهاد تشکیل کمیته و کارگروه برای آن دادم، حتما برای رسیدن به برنامه ها بازنگری انجام شود. این ساختار باید به گونه ای باشد که اولا در چارچوب قانون باشد، این نشست می تواند پیشنهادات خوبی برای بازنگری در خصوص ساختار بدهد، ساختاری منسجم، به روز و منطبق بر نیازهای  سردفتران و دفتریاران باید در دستورکار قرار بگیرد. کمیته قوانین و مقررات ما باید پیشنهادات لازم را در اصلاح قوانین ارائه کند که ما هم از طریق مجاری قانونی و کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی این موضوعات را پیگیری کنیم.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: کمیته های پارلمانی، اقتصادی و مالی، هم باید پیشنهادات لازم را برای رسیدن به وضعیت مطلوب سرمایه بررسی کنند.. انشالله صندوق سرمایه گذاری را با راهکارهای مناسب تقویت کنیم. استفاده از نظرات مشاوران اقتصادی در تقویت صندوق بسیار راهگشا خواهد بود، آقای کشاورز هم در راستای تقویت صندوق اقدامات لازم را انجام دهد.
بابایی با تاکید بر اینکه جامعه سردفتری کانون های ما باید پویاتر و منسجم تر از گذشته اقدام کنند، اظهار کرد: شما باید تهدیدات اجتماعی، نرم افزاری و سامانه ای را به فرصت تبدیل کنید.، برخی دستگاه ها می خواهند متولی در این حوزه شوند علی رغم اینکه صلاحیت آن را ندارند، این موضوع باید زنگ و هشداری برای ما باشد که انشالله همکاری بین سازمان و کانون بیش از گذشته انجام شود بویژه در حوزه فناوری. اقدامات ما باید به برنامه مشخص و منسجمی تبدیل شود.
معاون رئیس قوه قضائیه افزود: پیشنهاد دیگر من برای روسا و اعضای شورای عالی نشست مشهد، تدوین سند برنامه ای برای دوره زمانی میان مدت و بلند مدت است. ما باید بدانیم در کجا هستیم و به کجا می خواهیم برسیم. چه برنامه هایی برای افق برنامه ای ۵ ساله و ۱۰ ساله و ۲۰ ساله داریم؟ چشم اندار ما چیست؟ دیدگاه های تحولی را در این سند ارائه کنیم. بسیار خوب است که اسناد ما در محضر رئیس قوه قضاییه ارائه شود که کانون های ما دارای برنامه تحولی در افق ۵ ساله و ۱۰ ساله هستند.
وی افزود: پیشنهاد این است که حتما در سند تحول نحوه کمک و همکاری به قوه قضائیه به خوبی تدوین شود، اینکه رئیس قوه قضائیه ببیند که کانون ها می توانند نقش موثری در اجرای اهداف قوه داشته باشند. همان طور که مستحضر هستید ما سند تحولی در دستگاه قضا داریم که از زمان حجت الاسلام رئیسی در دستورکار قرار گرفت و در دوران تحول و تعالی این سند مجدد مطرح شد که کانون ها و سران دفاتر چه نقشی می توانند در بحث تحقق سیاست های سند تحول داشته باشند؟
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: قطعا یکی از این اهداف و راهبردهای کلان بحث توسعه سند رسمی و اعتبار بخشیدن به اسناد رسمی و عدم اعتبار اسناد عادی است، آنچیزی که خوشبختانه رئیس دستگاه قضا بسیار مصر به اجرا و عملیاتی کردن آن هستند. حجت الاسلام محسنی اژه ای در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور پیدا کرده و از اعتبار بخشیدن به اسناد رسمی و عدم اعتبار اسناد عادی به جدیت دفاع کردند این اقدام بسیار خوب و ارزنده و بینش بالا از سوی رئیس دستگاه قضا است، در حوزه سند رسمی که برای ما فرصت مناسبی است تا با این دیدگاه، سندهای میان مدت و بلند مدت را برای کانون تعریف کنیم.
بابایی در پایان از تشکیل نشست مشترک با حضور معاونین سازمان، مدیران کل و هیئت مدیره کانون برای رسیدن به اقدامات جهشی و تحولی در اهداف و برنامه های کانون در آینده نزدیک خبر داد.

فیلم پیام را اینجا مشاهده کنید

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد