×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
عبدلیان پور: امروز در غزه انسان تشییع نشده بلکه انسانیت دفن می شود!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، «حسن عبدلیان پور» در جشن گلریزان سازمان بسیج حقوقدانان تهران بزرگ که به میزبانی کانون سردفتران و دفتریاران برگزار شد، اظهار کرد: این روزها جهان اسلام دچار غم بزرگ و چالش جدی است. مردم غزه بیگناه به شهادت می رسند و تمام دنیا هم نظاره گر است، به تعبیر یکی از دوستان، غزه گورستان کنوانسیون های بین المللی و معاهدات بین المللی شده است.

وی افزود: تمام قوانین و معاهدات بین المللی و چیزی که امروز به عنوان کنوانسیون چهارجانبه ژنو بویژه درخصوص اسرا، زنان و کودکان مشاهده می کنیم در دوره مدرن از سوی همین کشورهایی که امروز یا سکوت کردند یا علنی حامی این جنایت ها هستند، ایجاد شده است. اما به نظر می رسد دوره پسا مدرن بهتر از دوران قبل است حداقل در این دوره بشریت این ادعا را نداشت که قواعد و قوانینی در عرصه حقوق بین الملل وضع شده که به نفع بشریت است.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه با بیان اینکه امروز در غزه انسان تشییع نشده بلکه انسانیت دفن می شود، گفت: امروز در غزه، آبرو و شرافت بشری در حال نابودی است و بیش از هر زمان دیگری باید در قوانین بین الملی، کنوانسیون های بین المللی و سیاست های حقوق بین الملل بازنگری اساسی شود. وظیفه ما حقوقدانان است که در این خصوص نگاه ویژه تری داشته باشیم حداقل برای خودمان این موضوعات را به چالش بکشیم.

عبدلیان پور اضافه کرد: تصاویری که از غزه می بینیم دل هر انسانی را به درد آورده است. امروزه وجدان های بیدار انسان ها علی رغم اینکه دولت هایشان راه دیگری را می روند به صدا درآمده و این تلنگری به همه ما است تا کار ویژه دیگری را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع غزه نباید به فراموشی سپرده شود و همه باید با هم در این راه همراه باشیم افزود: ما به عنوان مجموعه حقوقی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضائیه افتخار این را داریم که امروزه به عنوان نهاد دغدغه مند در حوزه فلسطین، قشر نخبگانی جامعه و کنشگران عرصه اجتماعی که توانایی دنبال کردن موضوع حقوقی را دارند، اقدامات خوبی در این زمینه به همراه بسیج حقوقدانان و سایر نهادهای حقوقی انجام دهیم و از شما حقوقدانان هم می خواهیم با ما همراه شوید بسیاری از وکلای بین المللی را هم با خود همراه کرده ایم تا به قدر و سهم خود قدمی برای مردم غزه برداریم.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه با اشاره به تعبیر امام خامنه ای که فرمودند دیگر شرایط اولیه برای رژیم سفاک و کودک کش صهیونیستی به حالت اولیه برنخواهد گشت، اظهار کرد: مسئولان صهیونیستی به صورت علنی همه دنیا را تهدید می کنند و به صراحت می گویند پس از غزه به سمت لبنان و ایران می رویم. حتی تهدید به استفاده از بمب اتمی هم می کنند. این ها به هیچ کدوم از اصول بشری و قانونی معتقد نیستند مشکل آن ها ایران و خاورمیانه نیست، آن ها با تمام دنیا و بشریت مشکل دارند.

عبدلیان پور با بیان اینکه به تعبیر امام (ره) بسیج، شجره طیبه انقلاب اسلامی است، افزود: امام بزرگوار فکری را به وسعت و دورنگری صدها سال بعد انجام دادند، امروز هم انصاراله یمن که براحتی با آمریکا، صهیونیست و کشورهای مرتجع عربی در افتاده اند، مصداق بارز بسیج هستند. شبیه محور مقاومت در عراق و حزب اله لبنان. بنای بسیج از سوی امام (ره ) بود و امروز داریم مشاهده می کنیم که این تفکر بسیجی است که با افکار شیطانی و صهیونیست و حامیان استکباری اش مبارزه می کند. در واقع بسیج یک تفکر است نه حاصل جمع شدن یک گروه کوچک.

وی با بیان اینکه باید تفکری که این مهم را بنا گذاشت، تحسین کنیم، گفت: امروزه این تفکر بسیجی در دنیا مطرح است، اخیرا مقام معظم رهبری به مزاح فرمودند در اروپا مردم علیه اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه تظاهرات می کنند، حتما کار بسیج پاریس و لندن است! که حقیقتا همین است، این تفکر بسیجی است که باعث چنین حرکاتی شده است. به عنوان سربازان آخرالزمانی امام زمان باید خدا را بابت وجود چنین تفکری در کشورهای اسلامی و غیراسلامی شکر کنیم.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد