×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
خندانی: انتظارات مردم از بسیج حقوقدانان گسترده است/ دردی نیست که بسیج دوای آن نباشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، علی خندانی رئیس کانون در مراسم گلریزان به مناسبت هفته بسیج که با حضور حقوقدانان و ستاد آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار شد، ضمن خیر مقدم به مهمانان گفت: هفته بسیج مستضعفین را خدمت همه بسیجیان جهان اسلام تبریک عرض میکنم. انشالله برکات بسیج برای جمهوری اسلامی ایران و ملت همچنان جاری باشد.

وی با اشاره به جنایات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در غزه بیان کرد: همانطور که مستحضر هستید، این روزها جهان اسلام با یک وضعیت اسفناک در غزه روبه روست. ما در قرن ۲۱ شاهد اتفاقات وحشتناکی هستیم که اگر در تاریخ می‌خواندیم گمان می‌کردیم این اتفاقات در زمانی رخ داده که نه خبری از حقوق بشر بوده و نه قوانین بین المللی. جالب اینجاست که مستکبرین جهان در کنار این رژیم کودک کش و نسل کش هستند و با افتخار حمایت و پشتیبانی خود از این رژیم اعلام می‌کنند از طرفی همان مستکبرین دم از حقوق بشر می‌زنند. این شرایط رسالت حقوقدانان را سنگین تر می‌کند و وظیفه آنهاست در حوزه بین المللی اتفاقاتی را رقم بزنند که از این شرایط اسفناک خارج شویم. نباید اینگونه باشد هرکسی که قدرت و رسانه دارد هرکاری دلش می‌خواهد را انجام دهد و کسی که رسانه ندارد در مظلومیت مطلق به سر ببر و صدایش به جایی نرسد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران افزود: این وضعیت، لکه ننگ بر سیاست مداران فعلی است. متاسفانه ما مسلمانان در حقانیت خود ضعیف هستیم و لازم است همه کشورهای مسلمان قاطع درباره این مسئله اظهار نظر کنند و همگی با یگدیگر متحد باشند.

خندانی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند اگر همه مسلمانان جهان جمع شوند و یک سطل آب بریزند اسرائیل را آب خواهد برد. پس از طوفان الاقصی که با کمترین تجهیزات نظامی و دفاعی انجام شد، همه جهان به این حرف حضرت امام رسیدند و دیدیم هیبت رژیم صهیونیستی پوشالی است و کاملا شکننده است. همه این اقدامات ضد بشری که این روزها اسرائیل جنایتکار مرتکب می‌شود ناشی از ضربه سنگینی‌ست که در ابتدا از مقاومت‌های فلسطین خورده است و به تعبیر مقام معظم رهبری غیرقابل ترمیم است. انشالله به زودی این رژیم کودک کش از بین برود و دنیا به آرامش برسد.

وی با تاکید بر اینکه بسیج در همه حوزه‌ها می‌درخشد، گفت: یکی از ابتکارات حضرت امام ایجاد و تاسیس بسیج مستضعفان بود و انصافا از زمانی که بسیج ایجاد شد تغییرات عمده‌ای شکل گرفت. بسیج جنگ را مدیریت کرد و اگر تشکیل نمی‌شد معلوم نبود که سرانجام جنگ چه میشد، انصافا هر روزی که از تشکیل بسیج می‌گذرد اقدامات آن پررنگ‌تر در سطح کشور زبان زد عام و خاص است. کارکرد بسیج فقط جنگ و مدیریت آن نیست، یک زمانی هر وقت اسم بسیج می‌آمد یاد سنگر، جنگ و اسلحه می‌افتادیم اما الان فلسفه و کارکرد بسیج در حوزه‌های مختلف به شدت تغییر کرده است و الحمدلله خوب می‌درخشد. هرجایی گره‌ای در کشور ایجاد می‌شود و بحران و معضل و مشکل پیش می‌آید لاجرم باید از بسیج کمک بگیریم و معمولا هم همیشه در تمام بحران‌ها از جمله سیل، زلزله و… بسیج دوای درد بوده است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به اقدامات موثر بسیج در دوران کرونا بیان کرد: باوجود اینکه کرونا یک مبحث کاملا تخصصی و پزشکی بود اما تا زمانی که بسیج ورود پیدا نکرد مشکلات و عواقب ناشی از آن کمتر نشد. بسیج با تامین وسایل بهداشتی و سپس در حوزه تهیه و تولید واکسن اقدامات بسیار موثری انجام داد که اگر این کارها را نمی‌کرد حل این معضلات و مشکلات به آسانی نبود.

خندانی با اشاره به تشکیل بسیج‌ حوزه‌های تخصصی افزود: در سال‌های بعد از جنگ، بسیج تخصصی از جمله بسیج پزشکان، مهندسین، دانشجویی، دانش آموزان و… در کشور راه اندازی شد که اقدام بسیار خوب و موثری بود. تشکیل بسیج حقوقدانان هم اگر چه دیر اما بالاخره انجام شد و آثار و برکات آن هم اکنون به وضوح قابل مشاهده است و انشالله این تشکل رونق بیشتری پیدا کند. انتظار ما از نوع کارکرد بسیج حقوقدانان گسترده است. ما به عنوان بسیج حقوقدانان باید در تصویب قانون که به نفع مردم است، کمک کنیم یا یک قانون که برای مردم مشکل ایجاد کرده است را اصلاح کنیم. الحمدلله اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است اما بسیج حقوقدانان باید بیشتر بر رسالت اصلی خود تمرکز کند و برکات آن شامل حال همه مردم شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران بیان کرد: بسیج کانون سردفتران و دفتریاران قریب به یک دهه است که فعالیت خود را آغاز کرده و در طول این مدت خدمات بسیار خوبی در حوزه سردفتری، دفتریاری و همه مردم از جمله کمک در حوادث غیرمترقبه، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و… ارائه کرده است. انشالله فعالیت‌های بیشتر آن باعث خیر و برکت برای مردم باشد.

خندانی در پایان از کلیه کسانی که جهت برگزاری این مراسم اقدام کرده‌اند علی الخصوص سازمان بسیج حقوقدانان، بسیج حقوقدانان تهران بزرگ، مسئولین دستگاه قضائی، بسیج کانون سردفتران و دفتریاران و کلیه همکاران تشکر و قدردانی کرد.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد