×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
مجمع باید از باب حکم حکومتی طرح الزام به ثبت رسمی اموال غیرمنقول را نهایی کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جمع مدیران و کارکنان کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درخصوص طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول گفت: فرمایشات حضرت آقا در ۶ تیرماه سال جاری در جمع مسئولان قوه قضائیه درخصوص لزوم عدم اعتباربخشی به اسناد عادی بسیار تاریخی و اثربخش بود. ایشان صراحتا فرمودند مجمع تشخیص مصلحت نظام باید طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول را نهایی کند.

وی افزود: این طرح چند سال در مجلس شورای اسلامی مطرح بود و ۴ بار شورای نگهبان رفت اما به دلیل تناقضی که وجود داشت، به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد. چندماه پیش که جلسه‌ای در مجمع داشتیم خطاب عزیزان گفتم که مجمع باید از باب مصلحت به این طرح ورود پیدا کند چرا که اسناد عادی محل فساد شده‌اند و بسیاری از پرونده‌های شکیل شده در قوه قضائیه ناشی از اسناد عادی است بنابراین مجمع باید برای دفع فساد به این موضوع ورود پیدا کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد: الحمدلله مقام معظم رهبری با شناخت خوبی که از جامعه دارند، تاکید کردند اسناد عادی عامل فساد هستند و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید از باب ضرورت و حکم حکومتی ورود پیدا کند تا مصوبه مجلس شورای اسلامی نهایی شود. امیدواریم فرمایش رهبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام نهایی شود و شرط  و شروطی گذاشته نشود تا اسناد اموال غیرمنقول از مجرای سند رسمی تنظیم شوند. ۸ هزار و ۵۰۰ دفترخانه اسناد رسمی در کشور وجود دارد؛ یعنی حتی در روستاها هم حداقل یک دفترخانه دایر است بنابراین معنی ندارد سندی جدا از این مجرا تنظیم شود.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد