×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
مصوبه ۷ گانه شورای عالی کانون ها و جوامع سردفتری | انتصاب نمایندگان شورا در کارگروه حق التحریر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، مصطفی سرخیل سخنگوی شورای عالی کانون ها و جوامع سردفتری کلیات مصوبات دهمین جلسه شورا را اعلام کرد. بر اساس این گزارش ۷ مصوبه دهمین جلسه شورای عالی کانون ها و جوامع سردفتری به شریح ذیل است:

۱) دفتر حقوقی شورای عالی، متن نامه مربوط به مآخذ محاسبه حق الثبت اسناد مشارکت مدنی بانک ملی براساس مال الرهانه یا جمع مال الرهانه و آورده تقویمی بانک را خطاب به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بانک ملی تهیه، تنظیم، ارسال و پیگیری عاجل نماید.

۲) آقایان محمدرضا اصلانی و مصطفی سرخیل بعنوان نمایندگان شورای‌عالی در کارگروه بررسی تعیین حق التحریر سال آتی تعیین شدند.

۳) در خصوص مطالبه برخی دفاتر کشور که تعدادشان معدود است، موضوع سقف حق التحریر اسناد مالی توسط آقای ساداتی مطرح شد و مصوب گردید تا ۹۰ درصد دفاتر یک واحد ثبتی به سقف نرسیده باشند امکان تغییر آن بدلیل پیامدهای منفی میسر نیست، در صورت تحقق ۹۰ درصد، تقاضای خود را به کانون سردفتران و دفتریاران ارسال نمایند. این در حالیست که هنوز قریب به اتفاق دفاتر به نصف سقف مندرج در سامانه نرسیده اند و دفاتر کشور از حیث مالی عمدتا وضعیت خوبی ندارند.

۴) مقرر شد واحد انفورماتیک شورای عالی نقطه نظرات همکاران و کانون های استانها را درخصوص باز طراحی سامانه ثبت آنی جمع آوری و در اختیار شورای عالی، جهت هم افزایی و هماهنگی با معاونت انفورماتیک کانون قرار دهد.

۵) در خصوص موضوعات مربوط به حوزه پارلمانی از جمله برنامه هفتم ،طرح تامین مالی و جهش تولید، زیر ساخت‌ها و طرح الزام بحث و بررسی بعمل آمد، مقرر شد پیگیری‌های عاجل و لازم صورت گیرد.

۶) از کمیسیون بانوان جهت طرح مباحث و مشکلات حوزه بانوان سردفتر، همچنین تبادل نظر و اتخاذ تصمیم، دعوت شد در قالب گروه ۵ نفره۲نفر از تهران و۳نفر از شهرستان ها درجلسه آتی شورا حضور یابند.

۷) استان هایی که در ارتباط با پارسی پست مشکل دارند، موارد را به صورت کتبی از طریق کانون های استانی به کانون سردفتران و دفتریاران اعلام نمایند.

براساس این گزارش، دهمین جلسه شورای عالی کانون ها و جوامع سردفتری به ریاست علی خندانی، با حضور محمدرضا اصلانی، سید مجید حبیبی، ساداتی کردخیلی، سیامک بهارلویی، محمد قجری، مصطفی سرخیل و مصطفی فرزانجو برگزار شد.

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد