×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
همایش ۶ دی| کانون آذربایجان غربی| عادلی: به زودی دفتر اسناد رسمی مجازی در کنار مردم قرار خواهد گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، مراسم ۶ دی روز نکوداشت دفاتر اسناد رسمی، ششم دی ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات کانون سردفتران و دفتریاران استان آذربایجان غربی با حضور عتباتی رئیس کل دادگستری استان، مجیدی دادستان مرکز استان، شایان مهر، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان و برخی از مدیران لشگری و کشوری و سردفتران و دفتریاران استان برگزار شد.

عادلی رییس کانون سردفتران و دفتریاران استان آذربایجان غربی ضمن خوش آمد گویی به مهمانان و تبریک روز ۶دی به همکاران سردفتر و دفتریار اعلام کرد: با توجه به گسترش فناوری های نوین در جامعه در آینده نزدیک از برنامه (کاتب) برای انجام امور ثبتی و تنظیم اسناد به صورت الکترونیکی در جهت تسهیل انجام امور ثبتی هموطنان عزیز داخل و خارج از کشور رونمایی خواهد شد و از این پس در کنار هر دفتر اسناد رسمی یک دفتر اسناد رسمی مجازی الکترونیکی نیز خواهد بود.

عادلی در خصوص برخی از مشکلات و مسائل روزمره دفاتر اسناد رسمی نیز سخنانی را بیان کرد.

سپس شایان مهر، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان غربی ضمن تعامل بسیار بالای کانون استان با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان به بازرسی های ترکیبی بازرسان کانون و بازرسان ثبت از دفاتر اسناد رسمی تاکید کرد.

وی به اهمیت سند دار کردن تمامی اراضی در کاهش مشکلات مردم و جلوگیری از طرح دعاوی حقوقی و کیفری پرداخت.

عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در این مراسم گفت: سردفتران در واقع کاتبان عدل و امانتداران مردم هستند.

وی بر توجه سردفتران و دفتریاران به امور پیشگیرانه برای جلوگیری جرایم مرتبط با اسناد تاکید کرد.

 رئیس کل دادگستری استان در این آیین با تبریک سالروز نکوداشت دفاتر اسناد رسمی گفت: به برکت آیه۲۸۲ سوره بقره که در آن به کاتبین بالعدل اشاره شده، دویست و هشتاد و دومین روز سال به نام سردفتران و دفاتر اسناد رسمی نامگذاری شده است که این آیه به خوبی بیانگر اهمیت و جایگاه ثبت و ضبط معاملات و دیون توسط کاتبان بالعدل که امروزه دفاتر اسناد رسمی هستند اشاره دارد که تاثیر بسیار ارزشمندی در تامین امنیت و آسایش روانی مردم دارند.

عتباتی افزود: یکی از مهمترین مواردی که در تامین امنیت روانی مردم تاثیر مستقیمی دارد و مقام معظم رهبری نیز به آن تاکید دارند تثبیت مالکیت ها است. در این مهم مجموعه های دستگاه قضایی و ثبت اسناد و املاک استان اقدامات ارزشمندی را انجام داده اند که این اقدامات پیش زمینه توسعه معاملات در بستر اسناد رسمی است.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه یک سوم پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی مستقیم و غیرمستقیم به اختلاف مالکیت در معاملات مربوط می‌شود تاکید کرد: حتماً باید توسعه اسناد رسمی در دستور کار باشد و برای این امر باید از ظرفیت رسانه‌ها، خصوصاً رسانه ملی برای فرهنگ سازی و تبیین موضوع استفاده کرد و جامعه را به سمتی هدایت کرد تا تمامی اقدامات حقوقی شهروندان در بستر اسناد رسمی صورت پذیرد.

عتباتی ادامه داد: عدل و امانت داری از مهمترین ویژگی های کاتبان بالعدل است که در مبانی دینی و اعتقادی ما به آن تاکید شده است و سردفتران و دفتریاران دفاتر اسناد رسمی به خوبی این اصل را رعایت می کنند.

تقویت جنبه های نظارتی و پیشگیرانه و استفاده از ظرفیت خدمات در بستر الکترونیک از دیگر تاکیدات عتباتی در این آیین بود.

مراسم با رونمایی از تمبر یادبود روز ۶ دی توسط عتباتی، مجیدی و شایان مهر ادامه یافت و با اهدای لوح تقدیر از زحمات آنها و برخی از همکاران سردفتر و دفتریار منتخب سطح استان قدردانی شد.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد