×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
پزشکیان: با سند رسمی دیگر هیچ بنگاهی نمی تواند سندی درست کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، ششم تیرماه همزمان با هفته قوه قضائیه بود که حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس، معاونان، مسئولان و جمعی از کارکنان قوه قضائیه با تاکید بر تصویب نهایی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول فرمودند: مسئله‌ای که اینجا من یادداشت کرده‌ام و جزو مناشئ فساد است و گفتیم دست قوّه‌های دیگر است، همین نکته‌ای بود که آقای محسنی هم به آن اشاره کردند، [یعنی] همین مسئله‌ی سلب اعتبار از معاملات غیر رسمی در اموال غیرمنقول؛ این چیز مهمی است.

ایشان تاکید کردند: خیلی از فسادها در مورد اموال غیرمنقول، از همین معاملات غیر رسمی و معاملات عادی به وجود می‌آید؛ باید جلوی این گرفته بشود. و واقعاً این‌جوری است که اگر حالا به فرض از دیدگاه شورای محترم نگهبان یک اشکالی هم این قانون مجلس داشته باشد، مصلحت قطعی نظام و کشور در این است که این قانون دنبال بشود؛ یعنی این شیوه‌ای که الان رایج است که دو خط بنویسند، منتقل کنند و مانند اینها، خودش منشأ فسادهای بزرگ است.

پس از بیانات معظم له، بسیاری از مسئولان، چهره های سیاسی، حقوقی و نمایندگان مجلس بر اجرای فرمان ایشان تاکید کردند.
«مسعود پزشکیان» درباره طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول که در مجمع تشخیص مصلحت در حال بررسی است، اظهار کرد: نخست باید جزئیات طرح به دقت بررسی شود، در بحث اسناد رسمی، باید گفت قانون کاداستر هم به نوعی اسناد رسمی را در دل خود جای داده است، در واقع در کاداستر اراضی، نمی توان زمینی را که مالکیت و سند رسمی ندارد خرید و فروش کرد.
وی افزود: با طرح الزام و قانون کاداستر دیگر هیچ بنگاهی نمی تواند برای زمینی که مالکیت مشخصی ندارد، سند درست کند چراکه کاداستر یعنی شناسنامه زمین، کدپستی یعنی شناسنامه ساختمان و مابقی قوانین.
این نماینده مجلس گفت: قانون اسناد رسمی  ۵ تا ۱۰ درصد می تواند دعاوی و شکایات پرونده های اسنادی را کاهش دهد.
پزشکیان با ضروری خواندن اجرای درست قانون، اظهار کرد: اگر ما قوانین کد ملی، کد پستی، کاداستر و ماده ۱۶۹ مکرر مالیات ها را دراین کشور درست اجرا کنیم، دیگر بسیاری از فسادها شکل نمی گیرد.
وی ادامه داد: با اجرای درست قانون، دیگر به این سادگی در کشور دزدی نمی شود، رانت و قاچاق اتفاق نمی افتد، نه می توانند رشوه بدهند یا بگیرند!
این نماینده مجلس با  تاکید بر اینکه اصلاح سیستم و ساختار همه این مشکلات را حل می کند، افزود: اجرای درست قانون نمی گذارد عده ای بیایند جایی را درست کنند و عده ای دیگر بیایند آن را خراب کنند و زمین خواری هم شکل نمی گیرد. این قوانین در کشور به بهترین شکل وجود دارد، منتهی مدیران اجرا نمی کنند یا علمش را ندارند یا مهارتش را، یا انگیزه اجرا ندارند برای اینکه ممکن است خودشان ذینفع باشند. 
به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد