×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
اجازه ندهیم خارج از سازمان و کانون برای پلتفرم تصمیم گیری شود

«حیدرعلی بابایی» در گفت‌وگو با ویژه نامه کانون سردفتران و دفتریاران، برون سپاری خدمات به دفاتر اسناد رسمی را مثبت و مفید دانست و اظهار کرد: برای انجام درست و دقیق برون سپاری به دفاتر اسناد رسمی، باید شیوه نامه مناسب به صورت ساده، شفاف و قابل اجرا تهیه و ابلاغ شود تا از ابهامات، مشکلات اجرایی و بلاتکلیفی دفاتر اسناد رسمی و همچنین مراجعان جلوگیری شود.
وی افزود: لازم است حق الزحمه کافی و متناسب با موضوع برون سپاری در نظر گرفته شود. متاسفانه تاکنون در برون سپاری های صورت گرفته غالباً موارد ذکر شده مورد توجه قرار نگرفته است.
بابایی با بیان اینکه اصلاح جدی قوانین و مقررات حوزه تنظیم اسناد رسمی، حتی اسناد مالکیت ضرورت دارد، افزود: مقررات جاری باید هماهنگ با اوضاع موجود، بویژه با نگاه به امکانات تکنولوژیکی و دستاوردهای فناوری اطلاعات و الکترونیکی باشد. بسیاری از خدمات ثبتی که به شکل فیزیکی و کتابت بوده را می توان از طریق طراحی و ایجاد پلتفرم و بانک های اطلاعاتی تکمیل و به روز رسانی کرد. بخش هایی که قابلیت جایگزینی با ابزار الکترونیکی و فناورانه را دارد، حذف شود.
وی با بیان اینکه مهمترین و اصلی ترین قانون مورد نیاز در شرایط فعلی، الزام جدی به ثبت معاملات، مراودات و ارتباطات حقوقی و مالی میان افراد جامعه است، گفت: این قانون باید در مقام اجرا باعث احقاق حق، ابطال باطل و اجرای درست عدالت در بخش های مختلف شود. متاسفانه در شرایط فعلی همچنان در کمال ناباوری و تعجب شاهد انجام میزان وسیعی از معاملات و فعالیت های اقتصادی و مالی به استناد اسناد عادی هستیم.این اسناد عادی موجب بروز اختلافات حقوقی و بعضا کیفری شده، همچنین پرونده های قضایی را افزایش می دهد.
رییس کانون سردفتران و دفتریاران استان همدان توسعه فناوری و استفاده از پلتفرم ها در حوزه کاری دفاتر اسناد رسمی را اجتناب ناپذیر عنوان و اظهار کرد: این موضوع به هیچ وجه قابل مخالفت و انکار نیست. بنابراین لازم است جامعه بزرگ دفاتر اسناد رسمی به شکلی کاملا حرفه ای، پیش دستانه و فعالانه به طور منطقی اقدام به طراحی و تهیه آن کند. در غیر این صورت ناچار است دنباله رو تصمیمات و برنامه های دیگران باشد. چراکه مسئله پیش آمده برای سند خودرو هم چنین وضعیتی داشت. با این حال اقدام کانون مرکز در توسعه فناوری دفاتر اسناد رسمی قابل تقدیر است و قطعا جامعه دفاتر اسناد رسمی حمایت همه جانبه خواهد کرد.
بابایی مهم ترین رسالت و شانس دفاتر اسناد رسمی در شرایط کنونی را تلاش برای تصویب و اجرایی سازی الزام به تنظیم اسناد و قراردادها به صورت رسمی دانست است و این مهم را برای توسعه سند رسمی در کشور اثرگذار خواند. 
 
*تعداد دفاتر اسناد رسمی استان همدان:  ۱۵۴ 
*تعداد سردفتران و دفتریاران: ۱۵۴ سردفتر و ۱۵۴ دفتریار
*بیشترین اسناد تنظیم شده: انواع وکالتنامه ها، تعهد نامه ها، اسناد قطعی غیرمنقول و اسناد رهنی
*تاریخ تشکیل و فعالیت کانون: ۰۳‏/۰۷‏/۱۳۹۶
به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد