×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
اعتبار دادن به سند رسمی یعنی حمایت از اموال و مالکیت مردم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، علی جهان پناه، رئیس کانون استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به فرمایشات اخیر و تاریخی رهبر انقلاب درخصوص بی اعتبارسازی اسناد عادی گفت: بیانات اخیر مقام معظم رهبری درخصوص تقویت و توسعه سند رسمی و حذف اسناد عادی و قولنامه‌ای نشان از درایت، تدبیر و اشراف کامل معظم له بر تمامی جریانات و امور کشور  می‌باشد درواقع صحبت‌های رهبر انقلاب فصل الخطاب و برای تمام مسئولین کشور لازم الاجراست لذا انتظار می‌رود تمام دست اندرکاران تلاش کنند تا طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول باتوجه به نیاز جامعه تصویب و این قانون در جامعه اجرا ونهادینه  شود.

وی افزود: درواقع اعتبار دادن و تقویت سند رسمی به منزله حمایت از اموال و مالکیت مردم است. اسناد عادی سالهاست که به یک چالش بزرگ در جامعه تبدیل شده و درصد زیادی از پرونده‌های موجود در محاکم کیفری و حقوقی ناشی از این اسناد است. به گفته مسئولین قضائی حدود ۵۰ درصد پرونده‌ها درخصوص الزام به تنظیم سند رسمی و دعاوی ناشی از کلاهبرداری یا فروش مال غیر است. درحقیقت اکثریت این پرونده‌ها ناشی از معاملات عادی بین مردم، اختلافات ملکی و مالی است که بر اثر تنظیم سند عادی صورت می‌گیرد.

جهان پناه تصریح کرد: اگر طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول اجرایی شود آثار و منافع این طرح برای تمام افراد جامعه خواهد بود چرا که حجم زیادی از اختلافات و دعاوی ملکی  حتی پولشویی‌ کاهش خواهد یافت.

رئیس کانون استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: علاوه بر اینکه این نوع پرونده‌ها وقت گیر است هزینه زیادی هم روی دوش قوه قضائیه می‌گذارد بنابراین تشویق و ترغیب مردم به تنظیم اسناد رسمی و تصویب طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول علاوه برکاهش هزینه ها که هرساله بر دولت تحمیل خواهد شد موجب شفافیت مالیاتی ومعاملات اشخاص در جامعه خواهد شد.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد