×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تایید زوجیت برای خروج از کشور باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، صفدر کشاورز، معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حاشیه معرفی مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان کرمان، درخصوص صدور گذرنامه درجایی غیر از دفاتر اسناد رسمی گفت: متاسفانه صدور گذرنامه زیارتی اربعین که اخیرا مطرح و اعلام شده مبنی بر اینکه برای اجازه همسر به خانم‌های متاهل، می توان به دفاتر پلیس گذرنامه مراجعه کرد، درست نیست.

وی افزود: از نظر ما هرگونه تنظیم سند، چه رضایت چه وکالت باید در دفاتر اسناد رسمی باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شده و در سامانه الکترونیک نیز ثبت شود.

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص اعمال نفوذ برخی بنگاه داران برای صدور سند رسمی در معاملات نیز گفت: بحث توسعه سند رسمی موضوع طرح الزام به ثبت رسمی معاملات کشور است که هم اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است. در ماده ۳ این طرح پیش بینی شده مشاورین املاک بعد ازتسهیل گری، باید قرارداد متقاضیان را در سامانه ای که ما دسترسی اش را در اختیار آنان می گذاریم، وارد کنند.

کشاورز با اشاره به محدودیت دسترسی مشاورین املاک در این سامانه گفت: برای تنظیم سند این قراردادها به دفاتر اسناد رسمی ارسال شده و مشاورین املاک حق تنظیم قرارداد عادی را نخواهند داشت.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد