×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تجلیل از ۴۲ بازنشسته حوزه سردفتری و دفتریاری | خندانی: تاریخ و تجارب سردفتران کتاب می شود!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، «علی خندانی» در مراسم تجلیل از بازنشستگان حوزه سردفتری، با خیر مقدم و آرزوی سلامتی برای همه پیشکسوتان و بازنشستگان این حوزه، اظهار کرد: ما به عنوان هیات مدیره کانون دو وظیفه اصلی پرداخت حقوق بازنشستگان_مستمری بگیران و رسیدگی به بخش درمان را بر عهده داریم و باید این حوزه را به بهترین نحو مدیریت کنیم.

وی از طراحی سامانه ویژه ارسال اسناد حقوقی، صدور و اخذ دفترچه الکترونیکی درمان و کاهش مراجعات فیزیکی خبر داد و افزود: تا امروز مشکلی در حوزه درمان وجود نداشته اگر چه تا نقطه مطلوب فاصله داریم اما کانون نسبت به پرداخت هزینه های درمان، انعقاد قراردادها، بسیار خوب و معقول عمل کرده است. امیدواریم با الکترونیکی کردن فرآیند درمان و گسترش این طرح تمام همکاران ما که در اقصی نقاط کشور حتی در شهرهای کوچک حضور دارند به راحتی از این سامانه بهره برده و مشکلی برایشان ایجاد نشود.

خندانی با بیان اینکه برای به سازی وضعیت پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگی تلاش می کنیم، گفت: در سال ۱۴۰۲ با توجه به چالش های کاهش اسناد، سلب صلاحیت ناحق از دفترخانه ها و ورودی های جدید، باید در زمانی که بودجه سال جاری را می بستیم مدنظر قرار می دادیم، اما بودجه معمولا یک سال قبل از سال جدید برنامه ریزی می شود، علی رغم همه این مسائل تاکید داشتیم حوزه بازنشستگی نباید تحت شعاع این مسائل قرار بگیرد. ما تمام تلاشمان را برای افزایش حقوق بازنشستگی انجام دادیم اما متاسفانه سرعت تورم در کشور ما بالا است و هرچه برای بهبود این وضعیت تلاش می کنیم، تورم لجام گسیخته از ما جلو می زند.

وی با اشاره به صندوق بازنشستگی و تلاقی آن با ورودی های جدید، تصریح کرد: متاسفانه با اَشکال مختلف اصرار دارند این ورودی ها جذب حوزه سردفتری شوند، طی ۸۰ سال گذشته ای که از سابقه دفاتر اسناد رسمی می گذرد، تاکنون ۸۵۰۰ دفترخانه در سراسر کشور مجوز فعالیت دارند، اما نزدیک به چند ماه دیگر قرار است ۹ هزار نفر به این جمع اضافه شوند، فاجعه وحشتناکی است که متاسفانه نشان می دهد به عاقبت این تصمیم فکر زیادی نشده و زمانی متوجه خواهند شد که دیگر کار از کار گذشته است.

خندانی همچنین به پروژه تاریخ شفاهی و ضرورت ثبت تجارب و تاریخچه جامعه سردفتری اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳ جلسه برای اجرای این ایده برگزار شده و امیدواریم با اجرای آن بتوانیم مجموعه ای از تجارب و تاریخ سردفتران را با حمایت شما بازنشستگان ثبت کنیم که سرمایه بزرگی برای ما و آیندگان خواهد بود. نتیجه به شکل  کتابچه ای مدون منتشر و در اختیار همه شما قرار خواهد گرفت.

وی همچنین در این مراسم از تمامی بازنشستگان علاقه مند درخواست کرد با توجه به تخصص خود در جلسات اتاق فکر بازنشستگان کانون که روزهای سه شنبه در ساختمان عرفان برگزار می شود شرکت کرده و فعالیت کنند. براساس این گزارش، مراسم تجلیل از بازنشستگان سه ماه اول سال ۱۴۰۲ با حضور «علی خندانی» رئیس کانون، احسان صادقیان عضو هیات مدیره و جمعی از بازنشستگان در محل سالن اجتماعات مرحوم عظیمیان برگزار شد.

در این مراسم از ۴۲ بازنشسته (۳۱ سردفتر و ۱۱ دفتریار) با اهدا گل و لوح یادبود، تجلیل و قدردانی شد.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد