×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تشریح نحوه عملکرد دفتر حقوقی برای رئیس کانون فدرال سردفتران روسیه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، مجتبی رضایی، عضو هیات مدیره و مدیر دفتر حقوقی کانون سردفتران و دفتریاران در جلسه دیدار با اعضای کانون فدرال سردفتران روسیه با اشاره به نحوه فعالیت واحد حقوقی گفت: در ابتدا سی امین سالگرد استقلال کانون کشور همسایه و دوست روسیه را تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم اقامت خوب و پرخاطره‌ای در تهران، اصفهان و شیراز داشته باشید.

اگر بخواهم مختصری پیرامون مسئولیت خود در کانون سردفتران و دفتریاران مرکز بگویم باید اشاره کنم، وقتی دفاتر اسناد رسمی در تنظیم اسناد با چالش و مشکل مواجه می‌شوند، سوالات خود را به صورت مکتوب به دفتر حقوقی کانون سردفتران و دفتریاران ارسال می‌کنند، این سوال در کمیسیون مطرح و باتوجه به قوانین و مقررات موضوعه، پاسخ همکار داده خواهد شد.

وی افزود: در دفتر حقوقی کانون سردفتران و دفتریاران تعدادی از سران محترم دفاتر اسناد رسمی حضور دارند که عمده عزیزان دارای مدارج عالی حقوقی و سوابق درخشان در حوزه سردفتری هستند.

عضو هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به نحوه فعالیت کمیسیون وحدت رویه بیان کرد: در قوانین و مقررات دفاتر اسناد رسمی کمیسیونی به نام کمیسیون ایجاد وحدت رویه وجود دارد. وقتی دفاتر اسناد رسمی در نحوه تنظیم اسناد با تشتت رویه روبه رو می‌شوند، این کمیسیون مبادرت به صدور رای می‌کند. بعد از اینکه رای صادر می‌شود پس از انجام کارشناسی‌های مربوطه، رای توسط ریاست سازمان ثبت مورد تایید واقع می‌شود.

رضایی گفت: بعد از اینکه رای امضا می‌شود در موارد مشابه برای تمام دفاتر اسناد رسمی لازم الاجرا خواهد بود. این راهکار بسیاری خوبی‌ست که برای جلوگیری از ایجاد تشتت رویه پیش بینی شده است. درواقع رایی که صادر می‌شود در حکم قانون است و دفاتر اسناد رسمی موظف هستند براساس آن اسنادشان را تنظیم کنند.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد