×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
خندانی: همکاری ایران و روسیه برای ایجاد اتحادیه منطقه‌ای سردفتران آسیای میانه و آسیا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه رئیس کانون فدرال سردفتران روسیه و به همراه تعدادی از اعضای هیات همراه خود با حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه علی خندانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به نحوه فعالیت دفاتر اسناد رسمی در ایران گفت: دفاتر اسناد رسمی در ایران تحت نظارت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت می‌کنند و ابلاغیه‌های سران دفاتر توسط رئیس سازمان اعطا می‌شود. همکاری بسیار خوب همراه با تعامل بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون سردفتران و دفتریاران و کلیه استان‌ها در حال جریان است. خوشبختانه ریاست سازمان نظر خاص و ویژه‌ای به حوزه سردفتری و کانون سردفتران و دفتریاران دارد.

وی با تاکید بر اینکه صلاحیت دفاتر اسناد رسمی در ایران بسیار گسترده است، افزود: ثبت کلیه معاملات، مراودات و قراردادهایی که مربوط به اسناد رسمی هستند، در صلاحیت دفاتر اسناد رسمی است. سابقه تنظیم و ثبت دفاتر اسناد رسمی ۸۰ ساله است مخصوصا حوزه املاک و اموال غیرمنقول که سابقه آن به ۸۰ تا ۱۰۰ سال می‌رسد.

دفاتر اسناد رسمی به سمت هوشمندسازی می‌روند

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران تصریح کرد: در یک دهه گذشته تحولات بسیار بزرگی در راستای تنظیم و ثبت اسناد در دفاتر اسناد رسمی اتفاق افتاده و آن؛ این است که از حالت سنتی به دیجیتال و مدرنیته تبدیل شده است.

در حال حاضر تمام ارائه خدمات در دفاتر اسناد رسمی به صورت الکترونیک درحال انجام است. ارتباط بین دفاتر اسناد رسمی و سازمان‌های مربوط به تنظیم اسناد، غیرحضوری و الکترونیک است و کلیه استعلامات الکترونیکی اخذ می‌شود. دفاتر اسناد رسمی با همراهی، همکاری و نظارت سازمان ثبت اسناد و املاک از حالت الکترونیکی به سمت هوشمندسازی درحال پیشرفت هستند به صورتی که در آینده‌ای نزدیک ارائه خدمات در دفاتر به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد.

امضای تفاهم نامه بین کانون سردفتران و دفتریاران و کانون فدرال سردفتران روسیه

خندانی با بیان اینکه ما و کشور روسیه در راستای تنطیم اسناد، نظارت‌ها، مدیریت‌ها و قوانین اشتراکات بسیار زیادی داریم، گفت: قوانین و مقررات ما دو کشور بسیار به یکدیگر نزدیک است. در طول سال‌های گذشته یکی از کشورهایی که با کانون آن ارتباط گسترده داشتیم و این ارتباط همچنان ادامه دارد و قرارداد همکاری امضا کردیم، کانون سردفتران روسیه بوده است. آخرین قرارداد همکاری که امضا کردیم سال ۱۳۹۹ بود که این قرارداد به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت وبیناری و الکترونیکی به امضا طرفین رسید این قرارداد امروز بین دو کانون ایران و روسیه به صورت حضوری امضا شد.

وی افزود: این قرارداد در راستای ارائه تجربیات دو کشور در تنظیم اسناد به ویژه اموال غیرمنقول و الکترونیکی شدن تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی منعقد شد. تنظیم اسناد غیرمنقول که در روسیه به صورت اختیاری است، در ایران از ۸۰ سال قبل اسنادی که رسمی تنظیم می‌شوند به صورت اجباری تهیه می‌شود.

فعالیت موثر روسیه برای پیوستن ایران به اتحادیه جهانی

خندانی بیان کرد: ما و کانون روسیه در راستای ایجاد اتحادیه منطقه‌ای سردفتران آسیای میانه و آسیا مذاکراتی داشتیم و به پیشرفت‌هایی نیز رسیدیم. روسیه به عنوان عضو موثر اتحادیه سردفتران در راستای پیوستن ایران به این اتحادیه فعالیت بسیار خوبی داشته و قرار است در این راستا به ما کمک کند.

آمادگی ایران برای انتقال تجربه به روسیه درخصوص اجرای کاداستر

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حوزه اجرای کاداستر قدم‌های بزرگی را در طول سال‌های گذشته برداشته و همراه با موفقیت‌های زیادی بوده است. ما می‌توانیم با کشور روسیه در کاداستر مشارکت‌هایی داشته باشیم و از تجریبات یکدیگر استفاده کنیم.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد