×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
توهین برنامه تلویزیونی «عیار»و نامه کانون صنفی سردفتران و دفتریاران بازنشسته

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، در پی پخش یک قسمت از برنامه تلویزیونی «عیار» و توهین به جامعه دفاتر اسناد رسمی کانون صنفی سردفتران و دفتریاران بازنشسته در نامه ای سرگشاده به این اقدام زننده رسانه ملی واکنش نشان داد.

در این نامه آمده است:

مدیر محترم مسئول شبکه افق

سلام علیکم؛

احتراماً در تاریخ ۱۵ آذر ۱۴۰۱ در برنامه تلویزیونی عیار که توسط آقای سید حامد سید قربانی اجرا می گردید ضمن تهمت و افترا به دفاتر اسناد رسمی مبنی بر دریافت مبالغ اضافه بر مقررات قانونی که در جای خود توسط کانون سردفتران پاسخ داده خواهد شد به نامه کانون صنفی سردفتران و دفتریاران بازنشسته به رئیس قوه قضاییه مبنی بر درخواست افزایش سالانه حق التحریر به جای افزایش هر چهارسال، اشاره و در پاسخ مهمان برنامه مبنی بر اینکه چرا نامه توسط کانون صنفی سردفتران بازنشسته نوشته شده و مگر بازنشسته نشده اند پاسخ می دهد« هنوز هم بخشی از منافعش هست طرف وقتی بازنشسته میشه مجوز هاشون به صورت تقریباً ارثی منتقل میشه حتی فوت می کنه به فرزندانشان میرسه» و مهمان برنامه می گوید پس نگران وراث اند؟ و مجری ادامه میدهد به فرزندانشان که خیلی عجیب است.

متاسفانه به علت عدم اشراف مجری و مهمان برنامه از تشکیلات دفاتر اسناد رسمی و اینکه علیرغم درج شماره تلفن و آدرس در سربرگ نامه این کانون به رئیس قوه قضاییه که در مانیتور برنامه نیز نشان داده و پخش گردید حتی به صورت مهمان تلفنی از کارشناس این کانون جهت پاسخگویی دعوت نشد.

ضمن اعتراض به نحوه اجرای برنامه مذکور و درخواست حضور یک نفر از کارشناسان این کانون اعلام می دارد:

صندوق بازنشستگی کانون سردفتران فقط و فقط از محل واریز ۱۰ درصد حق التحریر سردفتران شاغل، به حساب این صندوق ، مبادرت به پرداخت حقوق بازنشستگی و انجام امور بیمه و درمان و صندوق تعاون و غیره می نماید و قوه قضاییه یا سازمان ثبت و دولت هیچ گونه کمک و پرداختی به صندوق بازنشستگی کانون نداشته و ندارند. لذا چنانچه دفاتر اسناد رسمی با رکود مواجه گردند موجب کاهش درآمد کانون سردفتران و عدم امکان پرداخت حقوق بازنشستگی و یا انجام امور بیمه و درمان محتمل خواهد بود. لذا نگرانی کانون صنفی سردفتران و دفتریاران بازنشسته از ادامه فعالیت صندوق بازنشستگی کانون سردفتران امری کاملاً بدیهی است.

در خصوص تلقی مجریان برنامه از اینکه چرا کانون سردفتران بازنشسته مبادرت به مکاتبه با رئیس قوه قضاییه در خصوص حق التحریر دفاتر اسناد رسمی نموده و تلقی منافع بازنشستگان از واگذاری دفترخانه به صورت مستقیم و غیر مستقیم مطرح شده نیز اعلام می دارد این هم ناشی از بی اطلاعی مجریان از قوانین مصوب می باشد چه آنکه کسی که بازنشسته شده در خصوص واگذاری و یا عدم واگذاری دفتر دیگر هیچ گونه اقدامی نداشته و ندارد و فقط حقوق بازنشستگی است که به او تعلق می گیرد.

از طرف دیگر مجریان محترم آیا معتقدند تشکیلات دفاتر اسناد رسمی بخش خصوصی است و یا بخش دولتی؟

اگر بخش خصوصی است واگذاری دفترخانه مانند بقیه بخش های خصوصی دیگر، چه اشکالی دارد؟

و اگر بخش دولتی است چرا به سردفتر هنگام بازنشستگی سنوات تعلق نمی گیرد؟

و به هر حال تشکیلات دفاتر اسناد رسمی در ایران، چون برگرفته از تشکیلات دفاتر اسناد رسمی در فرانسه ، بلژیک، سوئیس وغیره در بدو تاسیس بوده و اکنون نیز تابع شرایط ۷۷ کشور عضو اتحادیه جهانی سردفتران است به صورت انتزاعی نمی‌توان به این تشکیلات نگریست و شعارهای پوپولیستی داد.
در خاتمه مجدداً درخواست می شود در موارد مطرح شده از کارشناسان این کانون جهت پاسخگویی و رفع ابهامات ایجاد شده در برنامه مذکور دعوت به عمل آید.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true
  1. احمد یکتا

    مکه افق رو کسی میبینه

  2. مهدی سجادی فر

    با درود
    در کجای دنیا، مسئولین امور اقتصادی برای جامعه حقوقی کشور و مناصب حقوقی تصمیم‌گیری و با نظرات سخیفی همچون یکسان پنداری مناصب حقوقی با کاسبی و تجارت، بحث عدالت و شفافیت و امنیت حقوقی را که از مهم‌ترین مؤلفه‌های یک جامعه توسعه‌یافته یا درحال‌توسعه است این‌چنین به سخره گرفته و موجب تحمیل هزینه‌های کلانی بر ملت و حاکمیت می‌گردند؟

    نکند علم اقتصاد همان علم حقوق است و علم حقوق همان اقتصاد؟! در ثانی اگر امثال خاندوزی و سیاح و اعوان‌وانصارشان واقعاً اقتصاددان بودند که وضع اقتصاد ما امروز این نبود؛ لذا آن‌ها اقتصاددان‌های خود خوانده هستند که صرفاً توهم اقتصاد دادن بودن دارند اصلاً گیریم که نخبگان اقتصادی هم باشند؛ بر اساس کدامین منطق اجازه ورود به مباحث کلان حقوقی کشور و تصمیم‌گیری برای آن‌ها را به خود می‌دهند؟!
    به‌هرروی تا زمانی که صداوسیمای میلی با دعوت از افراد غیرمتخصص عنود و لجوج (که صرفاً قصد عوام‌فریبی و هوچی گری و دیده شدن را دارند) موجبات طرح مسائلی بدون پایه و اساس علمی و تاختن بر یک قشر فرهیخته و تحصیل‌کرده‌ای که در میان آن‌ها اساتید بنام حقوقی و ثبتی و مؤلفین و صاحبان قلم وجود دارد، فراهم میاورد توقعی هم بیش از این نیست؛ مَا أَکْثَرَ الْعِبَرَ وَ أَقَلَّ الِاعْتِبَارَ

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد