×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
خندانی در جمع خبرنگاران: متقاضیان سردفتری؛ چشمانتان را بازکنید تا دچار کمبود درآمد نشوید!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، علی خندانی؛ به مناسبت ایام گرامیداشت روز دفاتر اسناد رسمی در محل کارگاه تصویر برداری از دفاتر دستنویس استان تهران در جمع خبرنگاران از انتشار اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری ۱۴۰۱ تا تاریخ ۵ بهمن از سوی سازمان سنجش خبر داد.

وی گفت: بیش‌ از ۲۰ سال است که جذب سردفتری تنها از طریق شرکت در آزمون صورت می‌گیرد. امسال هم نخستین آزمون سردفتری بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزها برگزار شد که در آن حدود ۵۲ هزار متقاضی شرکت داشتند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ادامه داد: ۲۵ آذر امسال با توجه به ماده ۳ قانون تسهیل صدور مجوزها که ماده ۵ قانون دفاتر اسناد رسمی را اصلاح کرد، نخستین آزمون سردفتری براساس قانون تسهیل برگزار شد و کسانی که ۷۰ درصد میانگین نمره تراز یک‌ درصد برتر را کسب کنند در آزمون قبول خواهند شد.

خندانی با اشاره به اسکن دفاتر دست‌نویس دفاتر اسناد رسمی اظهار کرد: از بهمن سال قبل کار اسکن دفاتر دست‌نویس دفاتر اسناد رسمی را آغاز کردیم که براساس آیین‌نامه قانون دفاتر اسناد تکلیف شده بود. برای این کار یک هماهنگی بین کانون تهران، سازمان ثبت، ادارت کل استان‌ها، سران دفاتر و کانون‌های استان‌ها ایجاد شد تا این اتفاق بزرگ رقم بخورد. اگر این هماهنگی نبود پروژه چندین سال به طول می‌انجامید اما همکاری و هماهنگی منجر‌ به این شد که اسکن دفاتر استان‌ها تمام شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: حدود ۹۹ درصد کار اسکن دفاتر سراسر کشور تمام شده و یک درصد باقی مانده مربوط به دفاتری ‌است که به هر دلیلی در فراخوان ما شرکت نکردند و یا اینکه دفاتر دچار‌ حادثه مانند سیل و آتش‌سوزی شده بودند که کمی کار را برای اسکن این دفاتر سخت کرده است.

همچنین قدمت برخی دفاتر برای ۸۰ سال قبل است و تورق و اسکن برگه‌های آنها مشکل و با حساسیت است؛ در عکس‌برداری دفاتر تمام مفاد مندرج در دفتر، تصویربرداری و اسکن می‌شود. تا ۲۲ بهمن قطع به یقین عکسبرداری و اسکن تمامی دفاتر در سراسر کشور به اتمام می‌رسد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران به متقاضیان پروانه سردفتری اظهار کرد: کسانی که می‌خواهند به حوزه سردفتری ورود کنند به خصوص کسانی که در آزمون ۲۵ آذر شرکت داشتند توصیه می‌کنم که با چشم باز این حوزه را انتخاب کنند و بعد از اخذ ابلاغ سردفتری دچار مشکلات احتمالی ناشی از کمبود درآمد نشوند.

بازتاب رسانه ای حضور خبرنگاران در کارگاه تصویر برداری از دفاتر دستنویس استان تهران

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری مهر

خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری دفاع مقدس

باشگاه خبرنگاران

عکس| خبرنگاران میهمان کارگاه تصویربرداری از اسناد پایتخت| تندیس ۶ دی تقدیم به کاتبان خبر

 

 

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true
  1. سالاری

    ضمن عرض ارادت.حضور محترم جناب خندانی
    سال۹۷ که خودمون و همه میدونیم که نورچشمیها بودند که انتخاب شدند این ححم از متقاضی سردفتر رو هم سال۸۸ داشتیم.اول از همه درایت مدیران مهمه تا وضعیت تعدادی سردفتر بیسواد سال۸۸ تکرار نشه.
    خواهش که این دوره از شما داریم اینکه تکلیف دفاتر بلاتصدی رو مشخص بفرمایید میدونید که چندین دفتریار هستند که بلاتکلیفند.خود بنده از سال۹۰ که ابلاغ دفتریاریمو گرفتم سردفترم استعفا داد و بنده هیچ درامدی از ان دفترخانه ندارم.زمان بازنشستگی هم مشخص نیست که باید چه مبلغی بوردازم تا بتونم مستمری بگیر کانون باشم.تنها بنده نیستم بسیاری از سردفترها انفصال دایم دارند و دفتریارهایی هستند که وضعیت بنده رو دارند.خوااااهش میکنیم اول شماره این دفترها رو واگذارفرمایید بعد بفکر شماره های جدید باشید.

  2. مهدی سجادی فر

    با درود.
    تذکر در خصوص واقعیت‌های جاری و ساری در ارتباط با درآمد دفاتر اسناد رسمی به عزیزانی که قصد ورود به جرگه سردفتری را دارند در این مقطع زمانی و پس از برگزاری آزمون بسیار بجا و درست بود؛ چون قبل از برگزاری آزمون، همکاران فرهیخته تذکر داده بودند ولی متقاضیان سردفتری، گمان کرده بودند که قصد، بازداشتن ایشان از شرکت در آزمون و نهایتاً، محرومیت از درآمد سردفتری هست. البته باید به آن‌ها هم حق داد؛ چون بیش از یک دهه است که رسانه‌های جمعی، خصوصاً صدای و سیمای میلی آن‌چنان در بوق و کرنا دمیده‌اند که سردفتری دارای درآمدهای آن‌چنانی است که تا خود متقاضیان سردفتری وارد این جرگه نشده و شخصاً با مصائب مربوط من‌جمله درآمد ناکافی آن دست‌وپنجه نرم نکنند باور نخواهند کرد؛ پس به قول استاد بزرگوار پیشکسوتمان جناب طباطبایی عزیز: سردفتری یا سرابی فریبنده باور نداری حکم بگیر و بیا!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد