×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
رئیس جدید شورای دفاتر اسناد رسمی اتحادیه اروپا (CNUE) انتخاب شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، در مراسم تحویل در ویلنیوس که در روز پنج‌شنبه ۱۱ ژانویه برگزار شد، ماریوس استراچکایتیس، سردفتر اسناد رسمی لیتوانیایی، رئیس جدید شورای دفاتر اسناد رسمی اتحادیه اروپا (CNUE) برای سال ۲۰۲۴ شد. او جانشین سردفتر آلمانی دکتر پیتر استلماسچیک شد و اکنون نماینده ۲۲ دفتر اسناد رسمی اتحادیه اروپا و ۵۰۰۰۰ دفتر اسناد رسمی در اروپا است.

با حضور چهره‌های بلندپایه‌ای مانند وزیر دادگستری جمهوری لیتوانی، اولینا دوبرولسکا، رئیس کمیته حقوقی پارلمان لیتوانی، ایرنا هاسه، و رئیس اتحادیه بین‌المللی اسناد رسمی (UINL) لیونل گالیز، ماریوس استراچکایتیس اولویت های برنامه کاری خود را برای ماه های آینده، در چارچوب انتخابات اروپا که در ماه ژوئن برگزار می شود، تشریح کرد.

رئیس جدید شورای دفاتر اسناد رسمی اتحادیه اروپا در طول دوره ریاست خود قصد دارد اقدامات خود را در سه زمینه زیر ساختار دهد:

تقویت عملکرد اسناد رسمی در اروپا. دفاتر اسناد رسمی به اجرای عدالتِ بدون چالش و جلوگیری از صرف هزینه های گزاف کمک می کنند. به همین دلیل، ریاست لیتوانی CNUE در نظر دارد به اشتراک گذاری تجربیات بین دفاتر اسناد رسمی تمرکز کند و استفاده از رویه های عدالت پیشگیرانه را در تصویب قوانین اتحادیه اروپا در آینده ترویج خواهد کرد.

۲.دیجیتالی شدن فعالیت دفاتر اسناد رسمی. پرونده های مهمی در حال تصویب توسط نهادهای اروپایی است و بر فعالیت دفاتر اسناد رسمی تأثیر می گذارد: ایجاد کیف پول دیجیتال اروپایی، قانون هوش مصنوعی، گسترش و بهبود استفاده از ابزارها و فرآیندهای دیجیتال در حقوق شرکت و غیره.

در این زمینه، CNUE به طور پیش فرض خود را به عنوان مروج اصل اطمینان حقوقی معرفی می کند. آن را ضروری می داند که توسعه راه حل های دیجیتال در یک زمینه فرامرزی، اطمینان حقوقی را تضعیف نکند و در این راستا با نهادهای اروپایی همکاری می کند.

۳.حمایت از اوکراین و دفتر اسناد رسمی اوکراین. در طول سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، CNUE با شهروندان و دفاتر اسناد رسمی اوکراین متعهد شده است. این حمایت نهادی، مادی و حقوقی در سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد یافت و تشدید خواهد شد و نه تنها بر اصلاحات جاری و دیجیتالی شدن سیستم سردفتری، بلکه بر گسترش کمک های ارائه شده به سردفتران و خانواده های آنها که از جنگ آسیب دیده اند، متمرکز خواهد شد. کنفرانسی در ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۴ در ویلنیوس سازماندهی خواهد شد و به عنوان بستری برای گفتگو در مورد همکاری های آینده بین CNUE، دفتر اسناد رسمی اوکراین و موسسات اوکراینی و اروپایی خواهد بود.

به اشتراک بگذارید...

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد